A távlati megoldások körvonalazódása mellett azonnali lépésekre is szükség van. A Forrester Research szakértői úgy látják, hogy a nagy média vállalkozásoknak fel kell hagyni az óriás-webhelyek üzemeltetésével (ilyen volt például a több ismert médiavállalkozást tömörítő Pathfinder.com , vagy a nemrég bezárt Go.com). Az ilyen szuperportálok nem képesek olyan ismerté válni, mint azok a márkák, amelyeket összefog. Ezért a tapasztalatok azt mutatják, hogy szuperportálok nem segítik az egyes márkákat, hanem egyenesen elnyomják azokat.
Nem vált be az az egy éve még üdvözítőnek tartott stratégia sem, mely szerint a média vállalatok külön cégbe vitték ki internetes részlegüket. Manapság a szakértők az internetes tapasztalatoknak az egész szervezetet átfogó alkalmazásáról beszélnek. Kedvezőtlenek a tapasztalatok a különféle forrásból származó tartalom újrahasznosításával. Ehelyett az olyan moduláris tartalom készítését kell megtanulni, mely különböző, az adott helyzetnek és közönségnek leginkább megfelelő csatornán keresztül juttatható el a közönséghez.
A kutatások szerint manapság a legnagyobb esélye az olyan integrált információs webhelyeknek van, mint a CNN.com, vagy a Weather.com. Ezeken a webhelyeken jól körülhatárolható milyen információra számíthatnak a felhasználók, ugyanakkor viszonylag olcsó az egyébként már off-line létező anyagok átalakítása. Az on-line információs kiadványokkal szemben a szórakoztató webhelyeknek csak egyetlen célja lehet: a promóció. Minden olyan on-line elköltött dollár, mely nem valamilyen off-line program promócióját szolgálja kidobott pénz.
Új stratégiák az on-line tartalomszolgáltatásban
Az internetes tartalomszolgáltatás finanszírozása olyan probléma, melynek megoldására már számos elképzelés forgalomba került, de egyik sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. A tőzsdei árak zuhanása alaposan megtépázta a vezető média vállalkozásokat, így most újra fokozott érdeklődés kíséri a témát.