A oneworld közleménye a 2011 nyarára tervezett "költözést" azzal indokolta, "hogy a világ legnagyobb légiközlekedési piacának minden rezdülését közvetlenül érzékelje, hiszen New York repülőterein évente 110 millió utas fordul meg". Az okok között szerepel az is, hogy a légi társasági szövetség tagjai New York-ba több járatot üzemeltetnek, mint a világ bármely más városába. A tizennégy meglévő és a csatlakozásra váró tagok közül tíz légitársaságnak legalább az egyik repülőtérre van járata. Ezek között található New York három fő légikikötője, a JFK, a LaGuardia és a Newark, valamint négy másik New York állambeli repülőtér.
A közlemény szerint John McCulloch a oneworld eddigi első számú vezetője családi okokra hivatkozva nem tud New York-ba költözni, ezért távozik posztjáról. Utódja, Bruce Ashby 2010. december 9-én vette át a vezérigazgatói tisztséget. Az új vezérigazgató az elmúlt öt évben India és a Közel-Kelet vezető légi fuvarozóinál dolgozott, az IndiGo, majd a SAMA Airlines vezérigazgatójaként.
Az új vezérigazgató, Bruce Ashby a közleményben kifejtette: "a oneworld, az egyre kiéleződő légi szövetségi versenyben, magasra állította a mércét köszönhetően annak, hogy minden régióból a legjobb légitársaságokat gyűjti össze...". Bár a közlemény nem említi, a közép-kelet-európai régió egyetlen taglégitársasága a magyar Malév.
A közlemény a központ áthelyezéséről hozott döntést 2010 utolsó stratégiai lépésének nevezte. Az írás emlékeztet arra, hogy Oroszország legnagyobb belföldi légitársasága az S7 az idén csatlakozott a szövetséghez és ebben az évben lett tagjelölt az indiai Kingfisher és az airberlin légitársaság.
A oneworld internetes portálján olvasható statisztika szerint a légiszövetség tagjai 293.334 főt foglalkoztatnak. A tag légitársaságok 136 ország 701 célállomására repülnek, és a 2009. évi illetve üzleti évüknek az összesített bevétele elérte a 84,46 milliárd dollárt, amiből a jegyárbevétel 65,06 milliárd dollárt tett ki. Ugyanakkor az üzemi szintű veszteség 1,08 milliárd dollár volt.
MTI