A tanácsadásra és a keresztértékesítésre egyre nagyobb az igény, különösen komplex vagy újszerű termékek értékesítése esetében. Kifejezetten ezekre az igényekre alapozva hozták létre a legnagyobb magyar banknál a díjmentesen igénybe vehető prémium vagyontervezést.
Ahogy az ügyfelek egyre növekvő mértékben igénybe veszik elektronikus csatornáinkat - mondták el a Budapest Banknál (BB) -, úgy csökken a tranzakciókat indítók száma a fiókokban, akik helyét az új termék iránt érdeklődők veszik át. A CIB-nél úgy gondolják, hogy folyamatosan bővülő ügyfélkörük megfelelő színvonalú kiszolgálásához nélkülözhetetlen az országos lefedettség mind teljesebb biztosítása.
Ilyen körülmények között nem csoda, hogy több bank is dinamikusan bővítette hálózatát. Az MKB Bank 2007 végén 74 fiókot tartott fenn, ami azt jelenti, hogy két év alatt több mint 40 százalékos volt a gyarapodás. Az idén új fiókjaikat elsősorban olyan településeken nyitották meg, illetve tervezik megnyitni, ahol jelentős potenciált rejtő lakossági ügyfélkörrel számolhatnak.
A BB 2007 végére közel megduplázta fiókjainak számát, 2008-ban pedig eddig négy egységgel bővítette a hálózatát. A 2008. júliusig megnyitott fiókok mellett a BB további egy budapesti fiók átadását tervezi az idén. Az UniCredit Bank pedig az idén eddig kilenc hagyományos bankfiókot nyitott, valamint megkezdték a régi fiókok átalakítását, felújítását is, írja a Napi Gazdaság.