A TV2 igyekezett mindenképpen első lenni, ettől viszont nem biztos, hogy sikerült jobb terméket alkotniuk, kommentálta Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója a konkurens csatorna néhány hónappal korábbi hitelkártya-kibocsátását azon a sajtótájékoztatón, amelyen a K&H Bank és az RTL Klub közös termékét mutatták be.
Hasonló szolgáltatások, olcsóbb árak
A négyféle külsővel választható hitelkártya és bankkártya 0 forintos első éves díjért igényelhető október 15-ig, a lebonyolított vásárlások után pedig 3 százalékot jóváír a bank. Az RTL Klub online networkjéből elérhető oldalakon kedvezményes vásárlásra is van lehetőség, sőt a hozzájuk tartozó hűségprogram keretében további partnerek kínálják szolgáltatásaikat, termékeiket kedvező áron. Az első ötszáz igénylő között jegyeket sorsolnak ki a Magyarország-Olaszország válogatott labdarúgó mérkőzésre, havonta száz kártyabirtokos pedig betekinthet a tévécsatorna kulisszatitkaiba.
A speciális kártyakonstrukciókkal mindkét csatorna szeretné kapcsolatát szorosabbra fűzni a tévénézőkkel. Dirk Gerkens azt is kiemelte, hogy további új szegmenseket céloz meg a tévéadó: a telekommunikációs és az e-kereskedelmi piacokon is meg akarnak jelenni a közeljövőben. A kibocsátáshoz a vezérigazgató vérmes reményeket fűzött, éves szinten több tízezer kártyát szeretnének értékesíteni, míg dr. Csányi Sándor, az OTP elnök-vezérigazgatója 80 ezres számot említett a "TV2 meg én" kártya bevezetésekor.
Kevés hozzáadott érték
Információink szerint az OTP és a TV2 közös kártyája ez idáig még a tervek alatt teljesített, jóval kevesebbet értékesítettek belőle, mint ahogy remélték. Iparági szakértők szerint a bevezetés is elhibázott volt, mivel feláldozták a hozzáadott értékeket a gyorsaság oltárán. Mindössze fél év alatt készült el a konstrukció, így jóval kevesebb extra szolgáltatást sikerült a plasztikhoz adni, mint hogy az valóban csábító legyen a fogyasztók számára.
Az is kérdéses, mennyire egyezik a televíziócsatornák stúdióiba vágyó közönség azzal a fogyasztói réteggel, amely hitelkártya-tulajdonos szeretne lenni, s ehhez megfelelő anyagi fedezete is van. Valószínűleg mindezeket végiggondolva döntött úgy a K&H, hogy nemcsak hitel-, de bankkártya konstrukcióval is előrukkol.
Istvánko Viktória