3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Vitalij Vancev, a moszkvai Vnukovo repülőtér résztulajdonosa és igazgatótanácsának elnöke legalább harminc százalékos részt kíván vásárolni a részvénykibocsátásra készülő SkyExpress légitársaságban.

Vancev erről a Kommerszant című üzleti lapnak nyilatkozott, de arról nem ejtett szót, hogy a tervezett vásárlásban részt vennének-e vnukovói partnerei, többek között a moszkvai városi kormányzat, illetve annak légitársasága, az Atlant-Sojus.

Tulajdonos-e még Abramovics?

Annyit azonban elmondott, hogy a SkyExpress akkor sem válik a Rostechnologii állami korporáció által egyebek között az AiRUnion társaságai és az Atlant-Sojus egyesítésével létrehozandó légitársaság részévé, ha résztulajdont vesznek. Marina Bukalova, a SkyExpress vezérigazgatója megerősítette, hogy valóban terveznek részvénykibocsátást, de részletekbe nem kívánt bocsátkozni.

Vancev azt mondta, a részvényvásárlásra a SkyExpress részvényesei hívták fel, de nem Alekszander és Borisz Abramovics. Hozzátette, hogy tudomása szerint az Abramovics-fivérek már nem rendelkeznek résztulajdonnal a társaságban, más tulajdonosok viszont úgy informálták a Kommerszantot, hogy a SkyExpress 25 százaléka változatlanul Abramovicsék birtokában van.  

A SkyExpress harminc százalékos pakettjének értékéről Vancev szintén nem nyilatkozott. Szakértők azonban rámutattak, hogy a légitársaságok értéke jelentősen csökkent, az Aerofloté például év eleje óta felére esett. Ilyen körülmények között a SkyExpress harminc százalékát mintegy ötvenmillió dollárra becsülték, s úgy vélték, hogy Vancevnek, Vnukovónak és a moszkvai kormányzatnak aligha van ennyi pénze e célra, hiszen az AiRUnion alapján létrehozandó új társaság költségeit is fedezniük kell.

A SkyExpress értékét tovább csökkenthetnék a Roszaviacija civil légi közlekedési főhatósággal kapcsolatos problémái. A Roszaviacija vezetője a minap azt állította, hogy a társaságnak jelentős adósságai vannak a vnukovói repülőtérrel szemben, s ezért hamarosan leállítják. Ezt a társaság nyomban, Vancev pedig csütörtökön cáfolta, s aznap a Vnukovó repülőtér is közleményben tudatta, hogy aggasztja az egyik stabil orosz légitársaságot érintő hitelrontás.

 A SkyExpress az első orosz fapados légitársaság (a Red Wings később alakult), a legutóbbi információk szerint legnagyobb részvényese 25 százalékkal Borisz Abramovics - ő az AirBridge Zrt. 49 százalékának tulajdonosaként közvetve a Malév résztulajdonosa is -, húsz százalék az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banké. A fennmaradó hányad az amerikai Altima Partners és más alapkezelők, továbbá magánszemélyek tulajdonában van. A társaság tavaly 680 ezer utast szállított 8 útvonalon.

Mi lesz az AiRUnionnal?

Az már az elmúlt héten kiderült, hogy a Vnukovóban társtulajdonos és a moszkvai kormányzat tulajdonában lévő Atlant-Sojus társaság lett a Rostechnologii állami korporáció partnere az AiRUnion alapján létrehozandó majdani légitársaságban, s addig is biztosítja csőd szélén álló három AiRUnion társaság utasainak szállítását, s szeptember 4-30. között fedezi az üzemeltetési költségeket.

Három AiRUnion társaság - a KrasAir, a DAL és a Samara - adósságainak fedezésére az Atlant-Sojus a kiadott közlemény szerint - a Rostechnologii és a moszkvai kormányzat garanciáival - hitelt vesz fel.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!