Amerikai beszámolók szerint az NBC Universal 350 millió dollárt ajánlott a Sparrowhawkért, amelynek legértékesebb eleme a világ 150 országában jelenlevő Hallmark Channel. Emellett a világ számos országában jelen van a mozifilmeket sugárzó Movies 24 és a gyermekeket megcélzó KidsCo adóval.
Az ügylet létrejöttében szakértők szerint komoly szerepet játszhat a tőkepiacokon tapasztalható mostani válság, a Sparrowhawk Media ugyanis két befektetési társaság, a Providence Equity Partners és a 3i tulajdonában van, amelyek minden bizonnyal örömmel veszik, hogy komoly megtérüléssel ki tudnak szállni az üzletből. A társaságot ugyanis két éve 242 millió dollárért vették meg, így a mostani - állítólagos - ajánlat igen vonzónak tűnik.
A szakértők úgy vélik, hogy a társaság csatornái jól beleillenek a General Electric médiavállalatának portfoliójába, a Hallmark nemzetközi jelenléte pedig kifejezetten vonzóvá teszi a felvásárlási célpontot. Az NBC Universal ugyanis nemzetközi expanziót tervez, amelyhez a Sparrowhawk megszerzése jó kezdőlépés lenne.
Ami a társaságok magyarországi jelenlétét illeti, már 2000 óta fogható Hallmark Channel a reklámpiacon csak 2004 óta van jelen. A nyáron jelentették be, hogy a csoport várhatóan még az ősszel elindítja Magyarországon a szinkronizált tévéfilmeket adó Movies 24 filmcsatornát és az ugyancsak napi 24 órában sugárzó KidsCo gyerekcsatornát.
Az Egyesült Államok vezető médiavállalkozása, az NBC Universal pedig tavasszal közölte, hogy belép a kelet-európai televíziós piacra, és új csatornákat tervez elindítani Magyarországon. A csoport a külföldi terjeszkedés jegyében összesen húsz kábelcsatornát tervez 23 országban Európában, Ázsiában és Latin-Amerikában.