2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Werner Faymann osztrák közlekedési miniszter, Michael Häupl bécsi főpolgármester és Martin Huber, az osztrák államvasutak (ÖBB) elnöke kedden délben a bécsi Südtiroler Platzon letették az új bécsi vasúti főpályaudvar és egy hozzá kapcsolódó városrész alapkövét.

Az ünnepségen az Európai Unió részéről Balázs Péter, az EU közlekedésfejlesztési programja (TEN) 17. számú projektjének koordinátora volt jelen; e tervezet keretében a Párizs-Bécs-Pozsony vasútvonalat nagy sebességű szakasszá fogják átalakítani, melynek a bécsi főpályaudvar fontos eleme lesz.

Az új főpályaudvar az elavult, lebontandó Südbahnhof (Déli pályaudvar) helyén épül meg 886 millió euró költséggel. Naponta mintegy ezer szerelvény és 145 ezer utas fog áthaladni rajta. Az építkezés intenzív szakasza 2009-ben, a labdarúgó EB után indul meg, és az új pályaudvar, mely átveszi a Südbahnhof és Westbahnhof jelenlegi szerepét, a tervek szerint 2012-re készül el.

A Hauptbahnhofnak köszönhetően a Bécs-Salzburg szakasz menetideje alig több mint két órára rövidül le, Münchenbe pedig három óra alatt lehet majd eljutni Bécsből. Ezzel az ÖBB a rövid távú külföldi célpontok esetében komoly versenytársa lesz az olcsó légitársaságoknak.

A főpályaudvar mellett 11 toronyház és egy új, húszezer négyzetméteres bevásárlóközpont létesül. Az új városrészben összesen 5500 új lakást alakítanak ki, amelyekhez további 550 ezer négyzetméter irodaterület kapcsolódik. Az új városrész a tervek szerint 2015-re készül el és 1,2 milliárd euróba kerül.

A keddi alapkőletétel voltaképpen a nagy építkezés első szakaszának, a Südtiroler Platz átépítésének a kezdetét jelenti. A tér átépítése két év alatt fejeződik be, és ez idő alatt zajlanak a főpályaudvar és a hozzá kapcsolódó új városrész környezetvédelmi vizsgálatai.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!