3p

Fischer András vezérigazgató javaslata alapján a hatékonyabb működés és a médiapiaci kihívásoknak való eredményesebb megfelelés érdekében 2008. szeptember 1-jén átalakul az [origo] Zrt. szervezeti felépítése és gazdálkodási stratégiája.

A hatékonyabb működés és a médiapiaci kihívásoknak való eredményesebb megfelelés érdekében 2008. szeptember 1-jén átalakul az [origo] Zrt. szervezeti felépítése és gazdálkodási stratégiája. A korábbi divíziók (pl. webes szolgáltatások, portál) helyett üzleti felelősséggel bíró üzletágak és funkcionális (pl. szerkesztőség, sales, informatika) részlegek jönnek létre.

Az új szervezeti felépítésben hét vezető tartozik közvetlenül a vezérigazgató irányítása alá. Markót Imre, az [origo] portál korábbi lapigazgatója az egyik üzletág igazgató, akihez az [origo] és egyéb szerkesztett tartalmak, a local, a search, sales, freemail, valamint listings termékek, [origo] és freemail brandek tartoznak. Koltai Péter korábbi multimédia tartalmak igazgató hasonlóan üzletág igazgatóként felügyeli az iWiW, social network termékek, mobiltermékek, e-commerce, audiovizuális szolgáltatások és termékek, iWiW, videa brandek sorsát. Gyertyánfy Miklós stratégiai és üzletfejlesztési igazgatóhoz tartozik a vállalat termék életciklusainak nyomon követése, külföldi benchmarkok elemzése, piaci monitoring, új fejlesztések elindítása, együttműködések kialakítása, akvizíciók stratégiai, tartalmi és üzleti menedzselése. Somogyi Péter Pál médiaértékesítési igazgató, Weyer Balázs igazgató-főszerkesztő és Cseke Péter pénzügyi igazgató pozíciója és feladatköre változatlan. A szeptember elsejei szervezeti változás létrehozott egy operatív igazgatóságot, melynek vezetőjét később mutatják be.

Az [origo] lapigazgatója Ablonczy Ákos lett, aki korábban az InfoRádió Kft. kereskedelmi és marketing igazgatójaként tevékenykedett, a Hamu és Gyémánt Kiadó Kft. lapigazgatója, a Klubrádió Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója volt. Korunk tartalomépítésének kihívására adott válaszként is értelmezhető, hogy tartalomtechnológiai lapigazgatóként folytatja pályáját az origo portál korábbi felelős szerkesztője, Krich Balázs.

Az [origo] Zrt. jelenleg Magyarország meghatározó interaktív és multiplatform tartalomszolgáltatója a látogatottság és a hirdetési bevételek tekintetében egyaránt. Piacvezető portfóliójába tartozik a többi között az [origo] hírportál, a [freemail] levelezőrendszer, az iWiW közösségi portál, az OK.hu kereső és a Videa videomegosztó.

Az [origo] portált 3,6 millió, az iWiW közösségi portált 3 millió látogató keresi fel havonta. A labdarúgó Eb idején a televízióval is felvette a versenyt az [origo] látogatottsága, a pekingi olimpia ideje alatt pedig meggyőző fölénnyel nyerte a sport témájú internetes oldalak látogatottsági versenyét.

Az vállalatcsoport középtávú stratégiai céljai között szerepel az online hirdetési piacon a piacvezető pozíció megőrzése mellett, hogy túllépve az online kereteket, a hirdetési piac megkerülhetetlen szereplőjévé váljon, s így 2009-re Magyarország első 6 médiacége között álljon. A vezérigazgató várakozásai szerint a részvénytársaság eredményességét tekintve 2008-ra EBITDA pozitív, 2009-re nyereséges lesz.

További karrier híreket Egyről a kettőre rovatunkban olvashatnak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!