A hatékonyabb működés és a médiapiaci kihívásoknak való eredményesebb megfelelés érdekében 2008. szeptember 1-jén átalakul az [origo] Zrt. szervezeti felépítése és gazdálkodási stratégiája. A korábbi divíziók (pl. webes szolgáltatások, portál) helyett üzleti felelősséggel bíró üzletágak és funkcionális (pl. szerkesztőség, sales, informatika) részlegek jönnek létre.
Az új szervezeti felépítésben hét vezető tartozik közvetlenül a vezérigazgató irányítása alá. Markót Imre, az [origo] portál korábbi lapigazgatója az egyik üzletág igazgató, akihez az [origo] és egyéb szerkesztett tartalmak, a local, a search, sales, freemail, valamint listings termékek, [origo] és freemail brandek tartoznak. Koltai Péter korábbi multimédia tartalmak igazgató hasonlóan üzletág igazgatóként felügyeli az iWiW, social network termékek, mobiltermékek, e-commerce, audiovizuális szolgáltatások és termékek, iWiW, videa brandek sorsát. Gyertyánfy Miklós stratégiai és üzletfejlesztési igazgatóhoz tartozik a vállalat termék életciklusainak nyomon követése, külföldi benchmarkok elemzése, piaci monitoring, új fejlesztések elindítása, együttműködések kialakítása, akvizíciók stratégiai, tartalmi és üzleti menedzselése. Somogyi Péter Pál médiaértékesítési igazgató, Weyer Balázs igazgató-főszerkesztő és Cseke Péter pénzügyi igazgató pozíciója és feladatköre változatlan. A szeptember elsejei szervezeti változás létrehozott egy operatív igazgatóságot, melynek vezetőjét később mutatják be.
Az [origo] lapigazgatója Ablonczy Ákos lett, aki korábban az InfoRádió Kft. kereskedelmi és marketing igazgatójaként tevékenykedett, a Hamu és Gyémánt Kiadó Kft. lapigazgatója, a Klubrádió Zrt. kereskedelmi és marketing igazgatója volt. Korunk tartalomépítésének kihívására adott válaszként is értelmezhető, hogy tartalomtechnológiai lapigazgatóként folytatja pályáját az origo portál korábbi felelős szerkesztője, Krich Balázs.
Az [origo] Zrt. jelenleg Magyarország meghatározó interaktív és multiplatform tartalomszolgáltatója a látogatottság és a hirdetési bevételek tekintetében egyaránt. Piacvezető portfóliójába tartozik a többi között az [origo] hírportál, a [freemail] levelezőrendszer, az iWiW közösségi portál, az OK.hu kereső és a Videa videomegosztó.
Az [origo] portált 3,6 millió, az iWiW közösségi portált 3 millió látogató keresi fel havonta. A labdarúgó Eb idején a televízióval is felvette a versenyt az [origo] látogatottsága, a pekingi olimpia ideje alatt pedig meggyőző fölénnyel nyerte a sport témájú internetes oldalak látogatottsági versenyét.
Az vállalatcsoport középtávú stratégiai céljai között szerepel az online hirdetési piacon a piacvezető pozíció megőrzése mellett, hogy túllépve az online kereteket, a hirdetési piac megkerülhetetlen szereplőjévé váljon, s így 2009-re Magyarország első 6 médiacége között álljon. A vezérigazgató várakozásai szerint a részvénytársaság eredményességét tekintve 2008-ra EBITDA pozitív, 2009-re nyereséges lesz.
További karrier híreket Egyről a kettőre rovatunkban olvashatnak.