Az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) közlekedésbiztonsági felügyelet az értesülések szerint még a héten bejelentheti az alkatrészek visszahívását.
Azt nem lehet tudni, hogy a küszöbön álló visszahívás hány járművet érint majd, de újabb többmilliós tételről lehet szó.
A már visszahívott 28,8 milliónak mindössze 28 százalékát cserélték ki az eltelt két év alatt, mert a Takata és más gyártók nem tudnak eleget előállítani az új típusból. A tulajdonosok értesítése sem egyszerű feladat, és még rá is kell venniük őket, hogy vigyék el járműveiket a szakszervizekbe. Több, mint egy tucat autógyár kényszerült javításra visszahívni Takata légzsákokkal szerelt modelljeit.
Ilyen autókat alkotott, akit Enzo Ferrari vérig sértett
A légzsákokat felfújó pirotechnikai eszköz robbanótöltete idővel nedvességgel szívja meg magát, ami instabillá teszi a vegyületet, az eredetileg tervezettnél nagyobb erejű, repeszképző robbanást okozhat. A nedvszívó adalékkal ellátott pirotechnikai eszközöket nem hívják vissza.
Az újabb visszahívási akció mellett az értesülések szerint három különböző vizsgálat eredménye alapján döntött az amerikai felügyelet. Az egyiket a Takata, a másikat tíz autógyár közös kutatócsoportja, a harmadikat a Honda végezte el.
MTI