A megegyezésre pedig kevés az esély, amíg csak a budapesti közlekedési vállalat menedzsmentje tárgyal a munkavállalói érdekképviseletekkel, ahogyan az tegnap este is történt. A szakszervezetek ugyanis a főváros vezetésétől és a kormányzattól várnak garanciát követeléseik teljesítésére, azt szeretnék elérni, hogy ők is részt vegyenek a tárgyalásokon.
A közlekedési cég szakszervezetei várhatóan ma döntenek arról, hogy mikor lesz újabb munkabeszüntetés, ha eredménytelenül zárulnak a megbeszélések, azonban Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége elnökhelyettesének elmondása szerint sokat nem várnak. Ha a héten még nem is, a jövő héten már elképzelhető, hogy újra leáll majd a tömegközlekedés Budapesten.
A tegnapi munkabeszüntetés óriási káoszt okozott a fővárosban, hiszen délután egy óráig csak a BKV alvállalkozói által üzemeltetett járatok közlekedtek, mivel még az elégséges szolgáltatásról sem sikerült megegyezni. Míg a cég menedzsmentje közel ötvenszázalékos működést tartott volna elfogadhatónak, addig a szakszervezetek ajánlata szerint a járatok három százaléka közlekedett volna. Ezt a BKV vezetése az utasok élet-, vagyon- és közlekedésbiztonságát szem előtt tartva nem fogadta el.
Ha a főváros, illetve a kormányzat nem dob mentőövet a BKV-nak, akkor csak két lehetséges utat lát Gulyás Attila. Az egyik egy nagyon drasztikus, akár 30-40 százalékos mértékű működéscsökkentés, míg a másik megoldás az lehet, hogy a vállalatot szétdarabolják önállóan működő társaságokra. A szakszervezeti vezető megítélése szerint mindkét megoldás csődhöz vezetne, ugyanolyan káosz lenne az eredmény, mint a hétfői, számol be a Világgazdaság.