Az elnökhelyettes szavai szerint "egyelőre gyerekcipőben jár a HÉV kiszervezése". A cég vezetősége semmilyen hatástanulmányt nem tudott bemutatni - pedig a szakszervezetek ezt külön kérték - arról, hogy miként érintené a vállalatot az üzletág kiválása. Ezt a dokumentumot csak február végére ígérték - tette hozzá Gulyás Attila.
"Sőt arról sincsenek adataik, hogy mekkora a HÉV bevétele, mivel a veszteséget arányosan osztják el különböző üzletágak között; valójában a HÉV akár nyereséges is lehet" - mondta az elnökhelyettes.
A szakszervezetek ezért azon az állásponton vannak, hogy a HÉV kiszervezése nem jó a vállalatnak és a munkavállalóknak sem, ennek ellenkezőjéről pedig a vezetőségnek - az első tárgyaláson - nem sikerült meggyőznie az érdekképviseleteket. Gulyás Attila szerint nincs garancia arra, hogy a HÉV kiválásától pozitívvá válik a BKV közép- és hosszú távú gazdálkodása.
A szakszervezeti vezető szerint a kiszervezést egy olyan, számozás nélküli kormányhatározatra hivatkozva készíti elő a BKV vezetése, amely a kormánydöntésként megjelölt napon, december 17-én meg sem jelent a Magyar Közlönyben. Felhívta a figyelmet arra is: kormányhatározat semmilyen rendelkezést nem tartalmaz arról, hogy a BKV vezetésének felhatalmazása lenne a HÉV ágazat kiszervezésének előkészítésére.
Az elnökhelyettes szerint nincsen garancia arról sem, hogy a HÉV kiszervezése után nem bocsátanak el - az üzletágban dolgozó - munkavállalókat, arról pedig már értesüléseik vannak, hogy az új társaságnál egy év után megszűnne a kollektív szerződés.
Az elsősorban a kötöttpályás (HÉV, metró, villamos) dolgozókat képviselő szakszervezetek pénteken azt közölték az MTI-vel, hogy január végén akár sztrájkot is tartanának a HÉV kiszervezése miatt. A tárgyalások szerdán délután folytatódnak.