2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Addig nem lépnek sztrájkba a BKV dolgozói, amíg haladnak a tárgyalások a munkáltatóval a HÉV kiszervezéséről - közölte Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VTDSZSZ) elnökhelyettese hétfőn az MTI-vel az első egyeztetés után.

Az elnökhelyettes szavai szerint "egyelőre gyerekcipőben jár a HÉV kiszervezése". A cég vezetősége semmilyen hatástanulmányt nem tudott bemutatni - pedig a szakszervezetek ezt külön kérték - arról, hogy miként érintené a vállalatot az üzletág kiválása. Ezt a dokumentumot csak február végére ígérték - tette hozzá Gulyás Attila.

"Sőt arról sincsenek adataik, hogy mekkora a HÉV bevétele, mivel a veszteséget arányosan osztják el különböző üzletágak között; valójában a HÉV akár nyereséges is lehet" - mondta az elnökhelyettes.

A szakszervezetek ezért azon az állásponton vannak, hogy a HÉV kiszervezése nem jó a vállalatnak és a munkavállalóknak sem, ennek ellenkezőjéről pedig a vezetőségnek - az első tárgyaláson - nem sikerült meggyőznie az érdekképviseleteket. Gulyás Attila szerint nincs garancia arra, hogy a HÉV kiválásától pozitívvá válik a BKV közép- és hosszú távú gazdálkodása.

A szakszervezeti vezető szerint a kiszervezést egy olyan, számozás nélküli kormányhatározatra hivatkozva készíti elő a BKV vezetése, amely a kormánydöntésként megjelölt napon, december 17-én meg sem jelent a Magyar Közlönyben. Felhívta a figyelmet arra is: kormányhatározat semmilyen rendelkezést nem tartalmaz arról, hogy a BKV vezetésének felhatalmazása lenne a HÉV ágazat kiszervezésének előkészítésére.

Az elnökhelyettes szerint nincsen garancia arról sem, hogy a HÉV kiszervezése után nem bocsátanak el - az üzletágban dolgozó - munkavállalókat, arról pedig már értesüléseik vannak, hogy az új társaságnál egy év után megszűnne a kollektív szerződés.

Az elsősorban a kötöttpályás (HÉV, metró, villamos) dolgozókat képviselő szakszervezetek pénteken azt közölték az MTI-vel, hogy január végén akár sztrájkot is tartanának a HÉV kiszervezése miatt. A tárgyalások szerdán délután folytatódnak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!