A Malév regionális – F70-es és CRJ-200-as típusokból álló – gépparkját cseréli le Q400-as repülőgépekre, áll az mfor.hu-hoz eljuttatott közleményben.
Az első Q400-as tavaly novemberben állt forgalomba a légitársaságnál, a flotta legújabb tagja pedig a szükséges dokumentációs, repülésbiztonsági és műszaki eljárásokat követően, néhány napon belül indul első menetrend szerinti útjára.
A rövid- és középtávú útvonalakra optimalizált, maximum 2400 kilométer hatótávolságú Q400-as gépek olyan egyedi technikai, úgynevezett ANVS (Active Noise and Vibration Suppression) zaj- és rezgéscsökkentő rendszerrel vannak felszerelve, amelyek utaskényelmi szempontból előnyösek.
A Q400-asok egy székre számolt üzemeltetési költségei a legkedvezőbbek a regionális repülőgépek piacán: harminc százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint a hasonló kategóriájú sugárhajtású repülőgépek, állítja a Malév.
A Bombardier Q400-as flottájánál eddig több mint 1,6 millió repült órát és 1,8 millió leszállást jegyeztek be a fedélzeti naplókba. A típus iránti nagy igényt mutatja, hogy jelenleg több mint 300 megrendelés vár teljesítésre. A Malév a világon a 25. légitársaságként üzemelteti ezt a típust.
Menedzsment Fórum