A Slovnaftnak, a Mol leányvállalatának, jelenleg mintegy 18 százalékos részesedése van a kőolajipari termékek csehországi piacán. A benzinkutak terén a Mol-nak, miután megvette a Pap Oil több mint 120 üzemanyagtöltő állomását, 4,3 százalékos a részesedése, s ezt szeretné legalább megduplázni.
"A Mol csoport azt szeretné, ha kiegyensúlyozottabb lenne az arány a 18 százalékos nagykereskedelmi és a kiskereskedelmi pozíció között" - mondta a lapnak Anton Molnár, a Slovnaft szóvivője.
Középtávon Molnár szerint a Mol szeretné megszerezni a csehországi benzinkutak legalább tíz százalékát. Világi Oszkár, a Slovnaft vezérigazgatója és a Mol felső menedzsmentjének tagja tavaly az E15-nek adott interjújában azt állította, hogy a cél a 25 százalékos részesedés megszerzése. "Ezzel a Mol a cseh piac első számú szereplője lenne" - írja a gazdasági napilap.
Az E15 azt írja, hogy az utóbbi években az OMV, az Agip, illetve a Robin Oil kőolajipari csoportok is jelezték, hogy csehországi jelenlétük csökkentését mérlegelik.
A Mol-nak viszont konkurenciát jelenthet az orosz Lukoil, amely terjeszkedni kíván a csehországi piacon.
Molnár elmondta: a Mol érdeklődik a cseh Cepro kőolajipari társaság iránt is. Cseh kormánykörök az utóbbi időben többször is jelezték, hogy mérlegelik a Cepro eladását.
MTI