A több mint 1,5 milliárd forintos beruházással a cégcsoport Magyarország legkorszerűbb és legnagyobb autóbuszgyártó kapacitását hozta létre, amely akár évi 500 jármű gyártására is alkalmas - közölte az eseményen Varga János vezérigazgató.
A közel 12 ezer négyzetméteres üzemcsarnokot a cégcsoporthoz tartozó Kühne Zrt. területén emelték. Az építésre 700 millió forintot költöttek, nagyobb részt saját forrásból, 250 millió forintot pedig a Sikeres Magyarországért Vállalkozásfejlesztési hitelprogram keretében vettek fel hitelként. A festőüzemi és a gyártáshoz szükséges egyéb gyártóberendezésekre további 500 millió forintot invesztáltak.
Sikerrel pályáztak az Új Magyarország Fejlesztési Terv gazdaságfejlesztési operatív program keretében meghirdetett "komplex vállalati technológiafejlesztés" című kiírásra. A pályázati projekt teljes összege 260 millió forint, ebből a vissza nem térítendő támogatás 74 millió forintot tesz ki.
Az új üzemcsarnokban a technológiai folyamatokat egymást követő sorrendben, teljesen daruzott területen tudják elhelyezni. Integrálták a rendszerbe a festőüzemet is, míg mostantól az üzemcsarnok első ajtaján beszállítják az alapanyagot, az utolsón pedig kijön a festett buszváz. A főszerelést és a kikészítést a Kravtex Kft. győri gyárában végzik.
Az üzemavatót az 500. Credo autóbusz átadásával kötötték össze. A Bn18 típusú csuklós városi autóbuszt a Kisalföld Volán Zrt. vásárolta meg.
Pócza Mihály, a Kisalföld Volán vezérigazgatója az átadáson elmondta: a cég a különböző típusú Credo autóbuszok legnagyobb üzemeltetője, 103 Credo buszt működtet, amelyek összesen több mint 25 millió kilométert futottak.
Krankovics István, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatója szerint 1999-ben kezdtek el buszokat gyártani. Időközben több multicég jelent meg buszaival Magyarországon, és újabb hírek szerint kínai gyártmányú buszok magyarországi vásárlására is sor kerül.
MTI/Menedzsment Fórum