2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) 2,1 milliárd jüanért (286 millió dollár) megveszi a nankingi Nanjing Auto Corporationt (NAC), az egyik legrégibb kínai járműgyárat, közölték csütörtökön.

Mindkét részvénytársaság állami tulajdonban van. A kínai kormány szorgalmazza a vállalategyesülést, hogy saját cégeik jobban tudjanak versenyezni a külföldi autógyárak kínai gyártásával; emellett több erő juthat az export növelésére és a külföldi terjeszkedésre is.

A SAIC-nak 51 százaléka van a nagyságra negyedik dél-koreai autógyárban, a Ssang Yongban, és tavaly óta övé a brit Rover gyártási technológiája is, habár a márkanevet az amerikai Ford szerezte meg. (A SAIC ezért Roewe néven gyártja a Rover-autókat.) A NAC pedig két évvel ezelőtt megszerezte a brit GM márkát a csődbe ment Rovertől.

A SAIC másfelől a német Volkswagen és az amerikai General Motors partnere e cégek kínai vegyesvállalataiban. A SAIC-Volkswagen vegyesvállalat bevétele a legnagyobb a Kínában külföldi tőkével működő cégek közül. A General Motors egyébként néhány napja közölte, hogy az idén eddig több mint egymillió autót adott el Kínában, a világ összes autógyára közül elsőként haladva meg az évi egymilliós értékesítést a kínai piacon.

Bár kínai cég önállóan nem szerepel a világ autógyártóinak élvonalában, a külföldi cégek kínai gyártásával együtt az ázsiai ország tavaly 7,189 millió gépjárművel a világ harmadik számú járműgyártójának számított, Japán és az Egyesült Államok mögött. Japánban tavaly 11,484 millió, az Egyesült Államokban 11,264 millió új gépjármű készült.

A világranglistán negyedik Németországban 2006-ban 5,82 millió, az ötödik helyezett Dél-Koreában 3,84 millió, a hatodik helyezett Franciaországban 3,169 millió új gépjárművet állítottak elő.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!