Mindkét részvénytársaság állami tulajdonban van. A kínai kormány szorgalmazza a vállalategyesülést, hogy saját cégeik jobban tudjanak versenyezni a külföldi autógyárak kínai gyártásával; emellett több erő juthat az export növelésére és a külföldi terjeszkedésre is.
A SAIC-nak 51 százaléka van a nagyságra negyedik dél-koreai autógyárban, a Ssang Yongban, és tavaly óta övé a brit Rover gyártási technológiája is, habár a márkanevet az amerikai Ford szerezte meg. (A SAIC ezért Roewe néven gyártja a Rover-autókat.) A NAC pedig két évvel ezelőtt megszerezte a brit GM márkát a csődbe ment Rovertől.
A SAIC másfelől a német Volkswagen és az amerikai General Motors partnere e cégek kínai vegyesvállalataiban. A SAIC-Volkswagen vegyesvállalat bevétele a legnagyobb a Kínában külföldi tőkével működő cégek közül. A General Motors egyébként néhány napja közölte, hogy az idén eddig több mint egymillió autót adott el Kínában, a világ összes autógyára közül elsőként haladva meg az évi egymilliós értékesítést a kínai piacon.
Bár kínai cég önállóan nem szerepel a világ autógyártóinak élvonalában, a külföldi cégek kínai gyártásával együtt az ázsiai ország tavaly 7,189 millió gépjárművel a világ harmadik számú járműgyártójának számított, Japán és az Egyesült Államok mögött. Japánban tavaly 11,484 millió, az Egyesült Államokban 11,264 millió új gépjármű készült.
A világranglistán negyedik Németországban 2006-ban 5,82 millió, az ötödik helyezett Dél-Koreában 3,84 millió, a hatodik helyezett Franciaországban 3,169 millió új gépjárművet állítottak elő.
MTI/Menedzsment Fórum