3p

Egyre több vállalat számára jelent problémát a munkaerő megszerzése és megtartása. Vannak olyan juttatások azonban, amelyek hozzájárulhatnak a dolgozói elégedettség növeléséhez és így fokozhatják munkavállalók lojalitását.

Napjainkban számos területen égető a munkaerőhiány, amit a vállalatok nagyobb odafigyeléssel, magasabb juttatásokkal igyekeznek enyhíteni. A munkáltatók által adott juttatásoknál az egyik legfontosabb szempont ugyanakkor annak költséghatékonysága. Emellett fontos még a kiszámíthatóság és a dolgozói elégedettség növelése is. Ebbe az elvárás rendszerbe kiválóan illeszkedik a kockázati biztosítások termékköre.

Noha a dolgozók egy része a készpénzt értékeli a legtöbbre, egyebek mellett a biztosítás is olyan értéknövelt szolgáltatás, amit egyre többen szívesen fogadnak. Az egészségbiztosítások, s ezen belül a szolgáltatásfinanszírozó biztosítások, és az összegbiztosítási szerződések útján a munkáltatók számára a jogszabályok egy költséghatékony juttatási formát biztosítanak. Különösen kedvező, hogy ugyanazon adófeltételekkel nyújtható cafetéria rendszeren belül és kívül is, jelzi Fata László cafetéria szakértő. Szerinte a napjainkban tapasztalható munkaerőhiány mellett minden vállalkozás keresi a költséghatékony lehetőségeket. Így előkelő helyen vannak ebben a versenyben az adómentes elemek, illetve azok, melyek a munkáltatói bekerülésnél nagyobb értéket tudnak közvetíteni.

Az egészségbiztosítás esetén a szolgáltatást a munkavállaló jellemzően értékesebbnek, fontosabbnak ítéli, mint amekkora értéket a munkáltató díj oldalon a biztosító felé megfizet. Fata László szerint a szolgáltatás-finanszírozó biztosítások a cafetéria rendszeren kívül adva még jobban is szolgálják a munkáltatók céljait, illetve ennek köszönhetően nem csak szavak szintjén marad a munkavállalókról való gondoskodás, amit egyébként sok cég hirdet magáról.

Természetesen ennél a béren kívüli juttatásnál is fontos, hogy ne csak a munkáltatók, hanem a munkavállalók is megtalálják a számításukat. Hegymegi Anita, a MABISZ Egészség- és Balesetbiztosítási Tagozat elnöke szerint ugyanakkor ezzel sincs probléma. Magyarországon is egészségtudatosabb lett a lakosság, így örömmel vesznek olyan szolgáltatáscsomagokat, amely ezt a céljukat támogatja, így a biztosítások keretében elérhető szűrővizsgálatok kifejezetten népszerűek.

A szolgáltatás-finanszírozó biztosítások előnye az is, hogy a munkavállalókat jobb és gyorsabb egészségügyi szolgáltatáshoz segíthetik, igaz lehet ez akár egy diagnosztikai szűrővizsgálatra, akár az így feltárt bajok orvoslására. Az egészségbiztosítások alapján a biztosító szolgáltatása meglehetősen széles körű lehet: a biztosítási eseményre nézve előre meghatározott biztosítási összeg kifizetése, vagy baleset/betegség miatt szükséges egészségügyi ellátás költségeinek megtérítése, illetve az orvosi protokoll szerint indokolt tartalmú szűrővizsgálat költségének viselése. Ezek mellett egyre népszerűbbek az asszisztencia-szolgáltatások is, amelyek segítségével a biztosítók a betegút teljes hossza alatt támogathatják, segíthetik ügyfeleiket.

Az egészséges munkavállaló természetesen a vállalatoknak is nagy nyereség, hiszen táppénz esetén eleve kiesnek az emberek a munkából, de ha vizsgálatokra kell várni, vagy az egészsége miatt aggódik valaki, akkor általában jóval kevésbé koncentrált és terhelhető, tehát végeredményben mind a munkaadók, mind a munkavállalók jól járnak az ilyen juttatásokkal.

mfor.hu

A cikk elkészítéséhez a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) nyújtott szakmai támogatást.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!