A lengyel LOT légitársaság leányvállalata pénteken jelentette be, hogy bizonytalan ideig felfüggeszti menetrendszerinti járatainak üzemeltetését. Ennek keretében tíz vonalat szeptember közepéig, további hetet pedig szeptember végéig, illetve október elejéig zár be. Azok az utasok, akiknek az ez utáni járatokra szól a jegyük, a LOT-ot vehetik igénybe - plusz költség nélkül -, vagy ha ez a megoldás nem megfelelő számukra, visszakapják a jegy árát.
A cég közlése szerint a fenti lépésekre azért volt szükség, mert a jelenlegi piaci körülmények - a tartósan magas olajárak és a jó esetben is csak stagnáló kereslet - veszélyeztethetik a társaság stabilitását. A vállalat ezért a jövőben a charterek piacára kívánja fókuszálni erőforrásait.
A fejlemények láttán a lengyelországi fapados piacot a Ryanairrel együtt uraló WizzAir bejelentette: három új járatot indít (Varsó-Bologna, Katowice-Bologna és Gdansk-Róma között), emellett napira sűríti a Katowice-Róma járatok számát. "Ezáltal szinte teljesen lefedtük a Centralwings útvonalhálózatát" - tette hozzá Kázmér Natasa, a társaság kommunikációs igazgatója.
Az év elején váratlanul emelkedő olajár már tavasszal is áldozatokat szedett a légitársaságok között. Így csődbe ment az ultra low cost modellt követő amerikai Skybus és a világ első nagy távolságú utakat kínáló (London és Hong-Kong között repülő) fapadosa, az Oasis Hong Kong. Május végén pedig felfüggesztette működését a csak üzleti osztályt kínáló brit Silverjet is, miután kifogyott a készpénzből.
Menedzsment Fórum