A magyar piacon kopogtató új jelentkezők többsége már óvilági hálózat, sőt nem is feltétlenül a fővárosban kezdi a hálózatépítést. Ilyen például a burgonyaételeiről ismert spanyol lánc, a Senor Patata, amelynek első étterme Debrecenben nyílik. A fővárosi mellett egyből vidéki egységet is nyit a sült krumplijáról ismert belga Belfrit. De a magyar piac felé kacsingatók között ott van a Yogurtlandia, a főként joghurtból fagylaltot készítő cég és a halételeket forgalmazó Nordsee is.
Az egyik piaci szereplő neve elhallgatását kérő magas beosztású alkalmazottja úgy véli, igencsak sok pénz kell az induláshoz és a talpon maradáshoz. Egy nagy hamburgeres lánchoz tartozó, zöldmezős beruházásban készülő étterem elindítása akár 300 millió forintba is kerülhet. Ráadásul fontos a jó helyszín megválasztása. Ahhoz, hogy az étterem eredményesen működjön, naponta legalább ezer vásárlónak kell betérnie. Ez pedig nem kevés, figyelembe véve, hogy még a rendszeres vásárlók is legfeljebb négy-öt naponta étkeznek "törzshelyükön". Így ha rossz döntést hoz egy új egység nyitásakor a befektető, könnyen elolvadhat a haszonkulcsa - már csak a megfelelő, még szabad helyek igen magas bérleti díjai miatt is.
A jelenleg 130-140 hazai gyorsétteremből álló, becslések szerint évente mintegy 100 milliárdos fogalmat bonyolító franchisepiac java a McDonald'sé. Őt követi jóval lemaradva a Burger King, a Pizza Hut és végül az utolsóként megtelepedett Subway, számol be a Népszabadság.