A járművek szállítási határideje az előleg kézhezvételétől számított 15 hónappal kezdődik és havonta két darab jármű átadásával teljesül. Az előleg átutalása november 28-án megtörtént, így az első kettő Flirt 2009. februárban, az utolsó kettő 2010. áprilisban kerül átadásra. Az újabb 30 Flirt szerelvény finanszírozója a Raiffeisen Bank, amely összesen 141,6 millió eurós hitelt biztosít.
Az újabb korszerű villamos-motorvonatok részei annak a modernizációs programnak, amelyet a MÁV az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése, a szolgáltatási színvonal emelése és az elővárosi vonalakon közlekedő vonatok menetidejének csökkentése érdekében indított el, áll a társaság közleményében.
A MÁV által rendelt, négy kocsiból álló Flirt motorvonat összesen 211 ülő- és 164 állóhellyel rendelkezik. A jármű két oldalán elhelyezett hat-hat ajtó biztosítja az utazás során a gyors és kényelmes utas-cserét. A kocsik padlószintje alá szerelt kitolható lépcső az alacsony peronszintű vasútállomásokon is megkönnyíti a fel- és leszállást.
A most megrendelt 30 motorvonat utolsó néhány példányának alumínium kocsiteste várhatóan már a Stadler szolnoki gyárában készülhet el. A Stadler sikeresen szerepelt az Angel Trains International által 18 elővárosi motorvonat beszerzésére kiírt tenderen is, amelynek köszönhetően a svájci cég Flirt vonatokra vonatkozó megrendelési immáron meghaladják a 400 darabot.