A vállalat 13 ezer légi utaskísérőjéből 12 ezret képviselő Unite szakszervezet június 3-áig hirdette meg az újabb sztrájkot, amely alig egy nappal az előző, hasonló időtartamú akció befejeződése után kezdődött. A Unite még egy további sztrájkot tervez; ezt június 5-étől június 9-éig tartanák, ha addig sem születik megállapodás a cégvezetéssel a hónapok óta húzódó bér- és munkaszervezési vitában.
A BA járatinformációjának vasárnap hajnali kiírása szerint a sztrájkidőszakban a napi négy budapesti British Airways-járat közül kettő közlekedik. A British Airways a Londont kiszolgáló öt nemzetközi repülőtér közül háromról - Heathrow, Gatwick, City - közlekedtet menetrendszerű járatokat, és a cég közlése szerint az utóbbi kettőn zavartalan volt a forgalom az előző sztrájk idején. A British Airways budapesti járatai azonban a Heathrow-ról indulnak.
Az újabb sztrájk hatását várhatóan súlyosbítja, hogy hétfőn kezdődik a brit iskolák tavaszai szünete, és ilyenkor rendszerint családok százezrei indulnak külföldi pihenőhelyekre. A cég utaskísérői márciusban is sztrájkoltak, először három, majd négy napig.
A munkajogi viszály előzményeként a súlyos anyagi gondokkal küszködő British Airways vezetése - drasztikus takarékossági program keretében - tavaly novemberben két évre befagyasztotta az utaskísérők bérét, háromezret közülük részmunkaidős foglalkoztatásra helyezett át, és csökkentette a hosszú távú járatok légi kiszolgáló személyzetének létszámát. A szakszervezet szerint a cég ezzel munkaszerződéseket sértő módosításokat kényszerített a személyzetre, előzetes konzultáció nélkül. A vita központi elemévé vált emellett, hogy a BA a márciusi sztrájkok résztvevőitől megvonta az alkalmazottakat megillető jelentős utazási kedvezményeket, és a Unite ezeknek a visszaállítását is követeli.
A British Airways eddigi legrosszabb üzleti évét zárta március végével. Az adózás előtti veszteség 531 millió font (160 milliárd forint) lett, ami a legnagyobb a társaság 23 évvel ezelőtti magánosítása óta.
MTI/Menedzsment Fórum