A keret tartalmazza a Közlekedési Operatív Program (KÖZOP) 14 milliárd forintját, a Regionális Operatív Programok (ROP) 28 milliárd forintját és a magyar költségvetés 14 milliárd forintját is. Az összeg kétezer kilométer kerékpárút és sáv kiépítésére elegendő, ami által megduplázható a jelenlegi infrastruktúra hossza. A GKM az érintett tárcákkal és civil szervezetekkel közösen dolgozta ki a KMP-t, amely 2007. augusztus 29-én látott napvilágot.
A fejlesztés ütemét jelzi, hogy a ROP keretéből 10,859 milliárd forintot már 2007-2008-ban odaítéltek. A KÖZOP pályázati rendszerének előkészítése a főútvonalak menti kerékpárutak kiépítésére már folyik - a ROP belterületi, mellékúthálózat menti fejlesztéseihez kapcsolódva.
A GKM 2007-es kétmilliárd forint útpénztári támogatásából 83 kilométer kerékpárút megépítését és 176 kilométer tervezését támogatta. A fővárosi útfelújítási program keretében idén létrejött kerékpáros infrastruktúra kiépítésének költségeit ötven százalékban szintén a GKM vállalta, emlékeztet a közlemény.
A szaktárca 2007-ben megterveztette a Duna-Tisza menti EuroVelo-nyomvonalat, valamint folytatódott az északnyugat-dunántúli, a délnyugati határmenti és a körösvölgyi kerékpárút tervezése is. A bicikliutak megfelelő felújítása és karbantartása érdekében a GKM - mintaprojektként a Fertő-tó térségére - kidolgoztatta a kerékpárút-fenntartás térségi rendszertervét is, amely 2008-ban valósul meg.
A már meglévő épületek és létesítmények kerékpáros-baráttá tétele érdekében a GKM kerékpárparkoló- és tároló projekteket készített elő. Továbbá a kerékpáros közlekedés népszerűsítésére 2007-ben útjára indította a "Bringázz a munkába!" kezdeményezést. A 2007. szeptember 3-14. között tartott akció Budapestre korlátozódott és kétezer embert mozgatott meg. A GKM célja, hogy 2008-ban a kezdeményezés országos akcióvá terebélyesedjék.
MTI/Menedzsment Fórum