2p

A világ legnagyobb lemezkiadó cégei közül léptek szövetségre néhányan egy online zenebolt megalkotásáért, amely versenyre kelhet a piacvezető Apple iTunes-szal.

A Gbox nevű kezdeményezés - amelyhez mellesleg a Universal és a Sony BMG is a nevét adta - az Apple szolgáltatásával megegyező áron (99 dollárcentért) árulja a hozzáférhető számokat. A zenekedvelők közvetlenül a Gboxról vagy az Amazon internetes áruház oldaláról tölthetik le a kiválasztott dalokat, de jelenleg még csak az USA-ban érhető el a szolgáltatás - írja a BBC News.

A Gbox a népszerű Google online keresőoldallal is hirdetési megállapodást kötött. Ennek keretében a bolt website-jára mutató linkek is megjelennek majd a találatok között, ha olyan előadókra keresnek rá a felhasználók, amelyek zenéi hozzáférhetők a Gboxon.

Az új bolt is csatlakozik ahhoz a kezdeményezéshez, melynek keretében a kiadók és a kereskedők másolásvédelem nélkül árulják zenéiket a neten. A Universalhoz vagy az EMI-hoz hasonló nagy piaci szereplők szerint a másolásvédelem csak elhanyagolható mértékben szorítja vissza a kalózkodást, az ilyen technológiával ellátott file-ok viszont csak bizonyos típusú lejátszókon hallgathatók, amivel vásárlókat veszíthetnek a cégek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!