Az elnök elmondta: nem önálló követelésekről van szó, csupán a már meglévő elvárások kiegészítéseként kívánják azokat a munkáltatóval elfogadtatni. Ez azt jelenti, hogy a metró-, villamos- és HÉV-es dolgozók érdekeit védő követeléseket illesztenek be a már meglévők mellé.
A kötöttpályás ágazat érdekképviseletei elvárják például a munkáltatótól, hogy a HÉV-, a villamos- és a metrótelephelyek, garázsok eladását, viszonylatok bérbeadását vagy az ezekkel kapcsolatos változtatásokat csak a szakszervezetekkel való egyeztetés után végezhesse el a cég.
Hagyó Miklós és Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettesek a szakszervezetek kérésére, s a kérésüknek megfelelő tartalommal – a május 27-ei sztrájk elkerülése érdekében – írásban is újra megerősítették BKV rövid-, közép- és hosszú távú finanszírozási koncepciójának kidolgozására tett garanciavállalást, amelyet eljuttattak a BKV szakszervezeti vezetőihez.
Ezzel álláspontjuk szerint a szakszervezetek eredeti követelései a főváros vezetése részéről maradéktalanul teljesültek - áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményben.