2p

Az állami tulajdonban lévő kínai China Aviation Industry Corp. I (AVIC I) a China Eastern légitársasággal együtt egymilliárd jüan (133 millió dollár) alaptőkével kizárólag hazai gépflottát üzemeltető, regionális légitársaságot tervez alapítani. A társaság bázisa Nyugat-Kínában lenne és a jövő év első felében kezdené meg működését.

Az AVIC I már dolgozik az ország első teljesen saját tervezésű, regionális hatósugarú repülőgépe, a 90 férőhelyes ARJ21 megépítésén, ezt tervei szerint 2009-ben kezdi meg forgalomba állítani. 2010-től a gépből évente harmincat gyártanának. A típus a brazil Embraer és a kanadai Bombardier gyártmányaival veszi fel a versenyt a regionális gépek piacán.

Az AVIC I a széles törzsű utasszállító gépek gyártása terén is nagyratörő célokat tűzött ki és ebben Peking teljes támogatását élvezi, mivel Kína enyhíteni kívánja függőségét a Boeing és az Airbus gyáraktól.

Kínában jelenleg tíz légitársaság vár hatósági bejegyzésre. A Boeing a napokban növelte meg húszéves előrejelzését a kínai polgári repülőgép piac keresletéről: 17 százalékkal 3400 gépre.

A kínai légiforgalmi piac a külföldi társaságok érdeklődését is felkeltette. A Singapore Airlines, tőkeérték szerint a világ második legnagyobb légitársasága és anyavállalata, a Temasek ebben a hónapban tett 918 millió dolláros ajánlatot a veszteséges China Eastern légitársaság 24 százalékos tulajdonrészére.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!