A Budapest Airport járatnövelő, ösztönző rendszerének bővítése kedvező visszhangra talált a nagy, tengerentúli légitársaság részvételével is zajló globális járatfejlesztési konferencián Kuala Lumpurban, így megnőtt az esélye annak, hogy ausztrál, indiai, vagy távol-keleti légitársaság is megjelenjen Ferihegyen - közölte Szollár Domokos, a BA szóvivője. Mint arról hétfőn az mfor.hu beszámolt, a Wizz Air az új programnak köszönhetően döntött úgy, hogy növeli a budapesti járatainak a számát.
A program futamideje három évről öt évre bővült, vagyis azok a légitársaságok, amelyek új célállomással gazdagítják a repülőtér kínálatát, ennyi időn keresztül élvezhetik a leszállási díjak utáni kedvezményeket. Azon légitársaságok, amelyek új tengerentúli célállomásra indítanak járatot Ferihegyről, az üzemelés első két évében egyáltalán nem fizetnek leszállási díjat. A harmadik évben hetvenöt-, a negyedikben ötven százalékos kedvezményben részesülnek, de még az ötödik évben is megtakarítják a leszállási díj huszonöt százalékát, közölte a BA.
A nem hosszú távú új célállomásokra indított járatok esetében a kedvezmény mértéke 100, 75, 50, 25, illetve 10 százalékra emelkedett. Nőtt a járatsűrítésekre vonatkozó kedvezmények mértéke is. A már meglévő útvonalakon járataikat sűrítő légitársaságoknak az első két évben 50, a harmadik évben pedig 25 százalékos engedményt kínál a leszállási díjakból a BA.
Új elemmel is gazdagodott a program: azoknak a légitársaságoknak, amelyek a repülőtér csúcsidején kívül indítanak új járatot, a BA jelentős kedvezményt ad a repülőtéri illetékből, évi 50 ezer utas esetében a légitársaság kedvezménye elérheti az 50 százalékot is. Az új kedvezményeket október 26-tól alkalmazzák.
A Budapest Airport példája szerint: amennyiben egy légitársaság heti négy alkalommal indít új járatot valamelyik európai városba, Boeing 737-800-as géppel, akkor az ösztönző rendszerben akár 400 ezer eurót (mintegy 90 millió forintot) takaríthat meg. Amennyiben a társaság hetente négy alkalommal a Távol-Keletre vagy az Amerikai Egyesült Államokba indít járatot Boeing 767-300-as géppel, akkor ez az összeg megközelítheti az 1 millió eurót (260 millió forintot). Az ösztönző rendszer mellett a BA tovább keresi azokat a megoldásokat, melyekkel csökkenteni tudja a repülőtér-használati díjakat - áll a társaság közleményében.