Solt Tamás, a szentgotthárdi Opel gyár igazgatója bejelentette, hogy az üzem a terveknek megfelelően február 8-án megkezdi az első újgenerációs, közvetlen befecskendezést és turbófeltöltés alkalmazó 170 lóerős 1,6 literes benzinmotorok gyártását, és még az idén indul az 1,6-os dízelek gyártása is. Az 500 millió eurós beruházással épült Flex motorgyár alapkövét 2011 márciusában tették le, 2012 májusában indult a motorok próbagyártása. A rugalmas termelési rendszerben működő gyár évi 500 ezer motor gyártására képes. Három motorcsaládot fognak itt készíteni: 1,6 literes benzinmotorokat, valamint középkategóriás dízel- és a kiskategóriás benzinmotorokat - valamennyi megfelel a legmagasabb, EURO-6-os környezetvédelmi normának.
Solti Tamás beszámolt arról is, hogy a szentgotthárdi gyár az 2012-ben 30 százalékkal 293 ezer darabra növelte a termelést. A motorok felét az amerikai kontinensre, a General Motors észak-amerikai és mexikói gyáraiba szállították ki. Az 1,6 literes és 1,8 literes benzines erőforrások gyártása 2013-ban folytatódik, és a tervek szerint a tengerentúli kiszállítások aránya tovább nő, a magyar motorokat újból szállítják Kínába, Ausztráliába és Thaiföldre is.
Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója tájékoztatása szerint a márka a személygépkocsi- és kisteherjármű- értékesítésben ismét az első helyre került Magyarországon 2012-ben, ezt a piacinál kétszer nagyobb bővüléssel érte el. Miközben a teljes magyarországi piac 13,1 százalékkal nőtt tavaly (63 959 gépkocsit helyeztek forgalomba) az Opel 26 százalékos növekedést ért el 7775 darab eladásával. Ez 12,16 százalékos piaci részesedést biztosít a márkának.
Koncz Gábor megjegyezte: az adatokat torzítja, hogy a jogszabályi változások miatt az exporteladások is megugrottak, e nélkül a piac növekedése nem lenne több 8 százaléknál, és az Opelé is csupán 17 százalékos lenne. A cég tavalyi teljesítményéhez nagyban hozzájárult eddigi legnagyobb közbeszerzési sikere: 1250 Astra modellt szállított a rendőrség számára.
MTI