2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Újabb nagy szereplővel bővül a magyar online médiumok piaca az elmúlt időszakban végbement koncentrációt követően. A Georg von Holtzbrinck médiacsoport online divíziója, a Holtzbrinck Networks ugyanis jelentős többségi részesedést vásárolt a Habostorta portált és médiahálózatot működtető Habostorta Kft.-ben.

2006 a T-Online éve

Az idei csendes évkezdet után májusban pörögtek fel az események: ekkor a T-Online 4 millió euróért felvásárolta a legjelentősebb hazai közösségi oldalt, az iWiW-et. Az ügylettel a magenta cég egyértelművé tette dominanciáját a magyar piacon, amelyet tovább erősített, miután néhány hét múlva szerződést írt alá a legnagyobb hazai online hirdetési hálózat, az Adnetwork Kft. megvételéről. Utóbbi esetben a Magyar Telekom leányvállalata a vételárat nem hozta nyilvánosságra.

Az Adnetwork Kft. több mint 360 oldalt tartalmazó hirdetési hálózat naponta 400-450 ezer, havi szinten mintegy 2,3 millió felhasználót ér el, így a piacon az öt legnagyobb internetes médium egyikeként tartják nyilván. A legnagyobb internetes médiavállalatok közötti verseny szempontjából így az [origo] fémjelezte T-Online komoly lépéselőnybe került, hiszen a piac legnagyobb szereplője és a negyedik helyet elfoglaló iWiW mellett immár az ötödik legnagyobb résztvevőjét is portfóliójában tudhatja. A piacon második a Sanoma, míg a látogatottsági verseny harmadik helyén az index.hu áll.

Szövetségek és kisebb akvizíciók

A T-Online - a biztos piacvezetői pozíció ellenére - stratégiai szövetségekkel tovább erősítette helyzetét: a nyár folyamán megállapodást kötött a blogter.hu oldallal és a legnépszerűbb hazai internetes szótárt gondozó MTA SZTAKI-val is. Jóval szerényebb mértékben, de erősített idén a hvg.hu is, amely az internetes apróhirdetések egyik specialistáját, az apronet.hu oldalt szerezte meg.

A látszólag leosztott lapok ellenére valószínűleg lesznek még változások a gyorsan fejlődő online médiapiacon. A versenyt a jelenlegi nagy hármas (T-Online, Sanoma, Index) mellett az olyan új szereplők módosíthatják, mint a most piacra lépő Holtzbrinck, amely a méretgazdaságos működést a megszerzett oldalak fejlesztésével, illetve újabb akvizíciókkal érheti el.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!