2006 a T-Online éve
Az idei csendes évkezdet után májusban pörögtek fel az események: ekkor a T-Online 4 millió euróért felvásárolta a legjelentősebb hazai közösségi oldalt, az iWiW-et. Az ügylettel a magenta cég egyértelművé tette dominanciáját a magyar piacon, amelyet tovább erősített, miután néhány hét múlva szerződést írt alá a legnagyobb hazai online hirdetési hálózat, az Adnetwork Kft. megvételéről. Utóbbi esetben a Magyar Telekom leányvállalata a vételárat nem hozta nyilvánosságra.
Az Adnetwork Kft. több mint 360 oldalt tartalmazó hirdetési hálózat naponta 400-450 ezer, havi szinten mintegy 2,3 millió felhasználót ér el, így a piacon az öt legnagyobb internetes médium egyikeként tartják nyilván. A legnagyobb internetes médiavállalatok közötti verseny szempontjából így az [origo] fémjelezte T-Online komoly lépéselőnybe került, hiszen a piac legnagyobb szereplője és a negyedik helyet elfoglaló iWiW mellett immár az ötödik legnagyobb résztvevőjét is portfóliójában tudhatja. A piacon második a Sanoma, míg a látogatottsági verseny harmadik helyén az index.hu áll.
Szövetségek és kisebb akvizíciók
A T-Online - a biztos piacvezetői pozíció ellenére - stratégiai szövetségekkel tovább erősítette helyzetét: a nyár folyamán megállapodást kötött a blogter.hu oldallal és a legnépszerűbb hazai internetes szótárt gondozó MTA SZTAKI-val is. Jóval szerényebb mértékben, de erősített idén a hvg.hu is, amely az internetes apróhirdetések egyik specialistáját, az apronet.hu oldalt szerezte meg.
A látszólag leosztott lapok ellenére valószínűleg lesznek még változások a gyorsan fejlődő online médiapiacon. A versenyt a jelenlegi nagy hármas (T-Online, Sanoma, Index) mellett az olyan új szereplők módosíthatják, mint a most piacra lépő Holtzbrinck, amely a méretgazdaságos működést a megszerzett oldalak fejlesztésével, illetve újabb akvizíciókkal érheti el.
Menedzsment Fórum