3p

Decemberben adja át második áruházát a hazai barkácspiacra idén belépő német BAUHAUS. A szigetszentmiklósi egység a második legnagyobb szakáruház lesz Magyarországon.

Agresszíven terjeszkednek

Újabb, közel 20 ezer négyzetméter alapterületű szakáruház építése vette kezdetét Szigetszentmiklós határában, az M0 körgyűrű mellett.

A hazai piacon eddig ismeretlen német "csináld-magad" áruház, a BAUHAUS mintegy 8 milliárd forintot ruház be idén Magyarországon. A vállalat egy hónappal ezelőtt jelentette be, hogy októberben Dunakeszin nyitja első üzletét, amelyet további 19 követ. A cég feltett szándéka, hogy tíz éven belül piacvezető legyen hazánkban.

Az árukínálatra jellemző, hogy 120 000 különféle terméket kínálnak majd, és a beruházás összköltségéből 3 milliárdot csak az árukészlet értéke tesz majd ki. A szakáruházak mindegyike, így a szigetszentmiklósi is rendelkezik ún. drive-in résszel, vagyis a vásárló az autójával behajthat az épület ezen részébe, ahol a kiszolgálók közvetlenül a járműbe teszik a kiválasztott árukat, majd a fizetés is az autóból történik. A különleges rendszer lehetővé teszi, hogy a nagy terjedelmű és súlyos többnyire építési anyagok felesleges átpakolások nélkül kerüljenek a csomagtartókba.

A lánc világszerte 14 ezer embert foglalkoztat, hazánkban várhatóan mintegy 250 főt alkalmaznak majd, amiből több mint százan kapnak munkát Szigetszentmiklóson.

Az új belépő agresszív terjeszkedési politikába nem meglepő, az iparági szereplők telítettként értékelik a hazai barkácspiacot. Így a vevők megszerzése csak a többiek kárára történhet, amivel a konkurensek is számolnak. Elsősorban nem a nagy, nemzetközi láncoknak, jóval inkább a kisebb barkácstermék-forgalmazóknak van félnivalójuk. A nagyoknál inkább felvásárlások vagy összeolvadások prognosztizálhatók.

A már jelen lévő szereplők főként a termékportfolió bővítésével, speciális szolgáltatások bevezetésével veszik fel a versenyt az új kihívóval. A Praktiker nemrégiben egy felmérést is készített, amelyben arra kereste a választ, milyen szempontok szerint választanak áruházat a vásárlók.

A felmérés érdekessége, hogy az olyan hagyományos szempontok, mint a minőség, az ár és a használhatóság mellett fókuszba került a vásárlási élmény is. A magyar vásárlók körében - amellett, hogy szeretnek könnyen, jól és biztosan tájékozódni a barkácsáruházakban - egyre nagyobb igény mutatkozik a nézelődésre és a kellemes időtöltésre.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!