Újabb, közel 20 ezer négyzetméter alapterületű szakáruház építése vette kezdetét Szigetszentmiklós határában, az M0 körgyűrű mellett.
A hazai piacon eddig ismeretlen német "csináld-magad" áruház, a BAUHAUS mintegy 8 milliárd forintot ruház be idén Magyarországon. A vállalat egy hónappal ezelőtt jelentette be, hogy októberben Dunakeszin nyitja első üzletét, amelyet további 19 követ. A cég feltett szándéka, hogy tíz éven belül piacvezető legyen hazánkban.
Az árukínálatra jellemző, hogy 120 000 különféle terméket kínálnak majd, és a beruházás összköltségéből 3 milliárdot csak az árukészlet értéke tesz majd ki. A szakáruházak mindegyike, így a szigetszentmiklósi is rendelkezik ún. drive-in résszel, vagyis a vásárló az autójával behajthat az épület ezen részébe, ahol a kiszolgálók közvetlenül a járműbe teszik a kiválasztott árukat, majd a fizetés is az autóból történik. A különleges rendszer lehetővé teszi, hogy a nagy terjedelmű és súlyos többnyire építési anyagok felesleges átpakolások nélkül kerüljenek a csomagtartókba.
Az új belépő agresszív terjeszkedési politikába nem meglepő, az iparági szereplők telítettként értékelik a hazai barkácspiacot. Így a vevők megszerzése csak a többiek kárára történhet, amivel a konkurensek is számolnak. Elsősorban nem a nagy, nemzetközi láncoknak, jóval inkább a kisebb barkácstermék-forgalmazóknak van félnivalójuk. A nagyoknál inkább felvásárlások vagy összeolvadások prognosztizálhatók.
A már jelen lévő szereplők főként a termékportfolió bővítésével, speciális szolgáltatások bevezetésével veszik fel a versenyt az új kihívóval. A Praktiker nemrégiben egy felmérést is készített, amelyben arra kereste a választ, milyen szempontok szerint választanak áruházat a vásárlók.
A felmérés érdekessége, hogy az olyan hagyományos szempontok, mint a minőség, az ár és a használhatóság mellett fókuszba került a vásárlási élmény is. A magyar vásárlók körében - amellett, hogy szeretnek könnyen, jól és biztosan tájékozódni a barkácsáruházakban - egyre nagyobb igény mutatkozik a nézelődésre és a kellemes időtöltésre.