Az egy útra szóló jegyek árában benne foglaltatnak a különböző adók és egyéb díjak is. A Michael OLeary Ryanair-vezér által meghirdetett árversenybe beszállt az ír cég legnagyobb riválisa, az EasyJet Plc is. A brit vállalatot vezető Andy Harrison a verseny fokozódása miatt szintén árcsökkentést, illetve a promóciós tevékenység növelését jelentette be. OLeary kifejtette, hogy ez az értékesítési csomag a Ryanair eddigi legnagyobb ilyen jellegű akciója, a 10 fontos áron kínált jegymennyiség a cég teljes szállítói kapacitásának 16 százaléka.
A fapados cégek akcióját az indokolja, hogy a magasabb kamatlábak és a légi közlekedést egyre jobban sújtó adók miatt az Egyesült Királyságban egyre kevesebben utaznak repülővel - írja a Bloomberg. Szakértők szerint természetesen nem mindegy, hogy a cégek milyen konkrét intézkedéseket hoznak az utasok visszacsalogatására.
A jelek szerint a Ryanair intézkedéseit jól fogadta a piac, az ír cég részvénye ugyanis a bejelentés napján 2,4 százalékot drágult.
Az EasyJet részvényárfolyama eközben 5,3 százalékot esett, ami arra utalhat: a befektetők nem nézték jó szemmel, hogy csak riválisa után szólalt meg a londoni székhellyel működő vállalat, amelynek gépei amúgy is egyre szerényebb kihasználtsággal repülnek.
Elemzők arra számítanak, hogy a Ryanair által elindított háború Európa-szerte lejjebb viszi majd az árakat, számol be a Napi Gazdaság.