Elhibázottnak bizonyult a Gap 18 hónappal ezelőtt indított terjeszkedési stratégiája. A társaság 19 üzletet nyitott New Yorktól San Jose-ig, amelyek termékpalettája már nem csak a 20-30 éves korosztályt célozta meg, de a gyors expanzió nem járt sikerrel. A leépítés mintegy 550 munkahelyet érint, bár a dolgozók egy részét a társaság Gap, Old Navy és Banana Republic márkákat forgalmazó üzleteiben alkalmazzák a jövőben.
A társaság piackutatásai szerint a vásárlói összetételében mindössze három százalékot tettek ki a 35 feletti hölgyek, miközben ez a réteg már jelentős megtakarításokkal és elkölthető pénzzel rendelkezik. A célcsoport megnyerésére jó ötletnek tűnt a külön hálózat nyitása. "A nyitás jó példa volt a kockázatvállalásra" - nyilatkozta a Gap elnöke, Bob Fisher. "Kemény döntést kellett hoznunk, a jövőben a meglévő üzletek helyzetének stabilizálására kell összpontosítanunk" - tette hozzá a vezető.
A társaság jelentős bajokkal küszködik néhány éve, míg 2005-ben még csak öt százalékos csökkenéssel kellett szembesülni, a tavalyi esztendőben már 7 százalékkal csökkentek az eladások.
Menedzsment Fórum