2p

Nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket a Gap Forth & Towne lánca, amely az idősebb korosztály igényeit szolgálta volna ki. A társaság 19 üzletet zár be a közeljövőben.

Elhibázottnak bizonyult a Gap 18 hónappal ezelőtt indított terjeszkedési stratégiája. A társaság 19 üzletet nyitott New Yorktól San Jose-ig, amelyek termékpalettája már nem csak a 20-30 éves korosztályt célozta meg, de a gyors expanzió nem járt sikerrel. A leépítés mintegy 550 munkahelyet érint, bár a dolgozók egy részét a társaság Gap, Old Navy és Banana Republic márkákat forgalmazó üzleteiben alkalmazzák a jövőben.

A társaság piackutatásai szerint a vásárlói összetételében mindössze három százalékot tettek ki a 35 feletti hölgyek, miközben ez a réteg már jelentős megtakarításokkal és elkölthető pénzzel rendelkezik. A célcsoport megnyerésére jó ötletnek tűnt a külön hálózat nyitása. "A nyitás jó példa volt a kockázatvállalásra" - nyilatkozta a Gap elnöke, Bob Fisher. "Kemény döntést kellett hoznunk, a jövőben a meglévő üzletek helyzetének stabilizálására kell összpontosítanunk" - tette hozzá a vezető.

A társaság jelentős bajokkal küszködik néhány éve, míg 2005-ben még csak öt százalékos csökkenéssel kellett szembesülni, a tavalyi esztendőben már 7 százalékkal csökkentek az eladások.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!