3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új Airbus A380-as szuperjumbo sikeresen landolt a frankfurti repülőtéren az első nagy légikikötőbe tett útja után. Ez a repülés is része volt azon teszteknek, amelyeken az utasszállítónak át kell esnie a jövő évre tervezett kereskedelmi csatasorba állítása előtt. A cég legnagyobb riválisa, a Boeing már tervezi a szuperjumbo vetélytársát, s közben nem hagy fel a kisebb méretű, hosszú távú utakra specializált Dreamliner fejlesztésével sem.

A világ legnagyobb utasszállítója szombaton, helyi idő szerint reggel kilenc óra előtt három perccel ért földet a frankfurti reptér ködös északi kifutóján, s tíz perccel később már kijelölt kapuja előtt parkolt. Az Airbus-nak egy hajtómű-túlmelegedési probléma miatt a korábban kijelölt gép helyett egy másikkal kellett végrehajtania a próbát - nyilatkozta az AFP hírügynökségnek a társaság szóvivője. Az Európa második legforgalmasabb repülőterén végzett nyolcórás tesztelés után az utasszállító visszatérhetett a dél-franciaországi Toulouse-ban lévő Airbus-főhadiszállásra.

Az Airbus A380

A Lufthansa német légitársaság 15 óriásgépet rendelt 2007-es szállításra. A frankfurti repteret azért választották a tesztelés színteréül, mert jelenleg nagyjából százmillió eurót fektet két termináljának felújítására, amelyek mostani állapotukban a legkevésbé sem alkalmasak a hatalmas jumbo fogadására. A Boeing 747-est jelenleg fogadni képes légikikötőknek nem kell kifutóikat bővíteni, hiszen az A380-as le- és felszállási helyigénye kisebb, mint a Boeingé. A parkolóhelyek azonban sok repülőtéren felújításra szorulhatnak a hatalmas szárnyfesztávolság miatt.

A repülőgépet aprólékosan átvizsgálják majd, miközben minden rutinműveletet elvégeznek rajta az élelmiszer és a csomagok elhelyezésétől kezdve a ki- és beszálláson keresztül a tankolásig. Az A380-ast 2006 végén vezetnék be a kereskedelmi forgalomba, s elsőként a Singapore Airlines fogja alkalmazni.

A Boeing "Dreamliner"
(látványterv)

Az Airbus jumbója legfeljebb 840 utast tud szállítani, ami nagyjából 40 százalékkal több, mint az eddigi nehézsúlyú bajnok, a Boeing 747 maximális kapacitása. Ezzel az európai gyártó meg szeretné törni amerikai riválisának előnyét a nagyméretű gépek piacán. Ahogy az mfor.hu már korábban megírta, a Boeing a tervek szerint még idén piacra dobja a

747-es jumbo-jet új változatát

. "Bár a légitársaságok eddig főleg az új modell teherszállító verziója iránt mutattak érdeklődést, bízunk benne, hogy az első vevők egyike utasszállítót is rendel majd" -nyilatkozta Randy Baseler, az amerikai repülőgépgyártó cég civil repülőgépek értékesítéséért felelős alelnöke.

Az új Boeing 747-es a 747-400-asnál kevesebb üzemanyagot fog fogyasztani, nagyobb lesz a hatótávolsága, és 416 helyett már 450 utas szállítására lesz képes. A társaság azonban nem ilyen óriásgépekben látja a jövőbeni elsőség kulcsát, hanem a hosszú távú utakra képes, de közepes méretű repülőkben, mint amilyen a cég Dreamlinere is lesz. Az Airbus A350-es típusú gépével kíván majd a Boeing új kihívására válaszolni.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!