A világ legnagyobb utasszállítója szombaton, helyi idő szerint reggel kilenc óra előtt három perccel ért földet a frankfurti reptér ködös északi kifutóján, s tíz perccel később már kijelölt kapuja előtt parkolt. Az Airbus-nak egy hajtómű-túlmelegedési probléma miatt a korábban kijelölt gép helyett egy másikkal kellett végrehajtania a próbát - nyilatkozta az AFP hírügynökségnek a társaság szóvivője. Az Európa második legforgalmasabb repülőterén végzett nyolcórás tesztelés után az utasszállító visszatérhetett a dél-franciaországi Toulouse-ban lévő Airbus-főhadiszállásra.
Az Airbus A380
A Lufthansa német légitársaság 15 óriásgépet rendelt 2007-es szállításra. A frankfurti repteret azért választották a tesztelés színteréül, mert jelenleg nagyjából százmillió eurót fektet két termináljának felújítására, amelyek mostani állapotukban a legkevésbé sem alkalmasak a hatalmas jumbo fogadására. A Boeing 747-est jelenleg fogadni képes légikikötőknek nem kell kifutóikat bővíteni, hiszen az A380-as le- és felszállási helyigénye kisebb, mint a Boeingé. A parkolóhelyek azonban sok repülőtéren felújításra szorulhatnak a hatalmas szárnyfesztávolság miatt.
A repülőgépet aprólékosan átvizsgálják majd, miközben minden rutinműveletet elvégeznek rajta az élelmiszer és a csomagok elhelyezésétől kezdve a ki- és beszálláson keresztül a tankolásig. Az A380-ast 2006 végén vezetnék be a kereskedelmi forgalomba, s elsőként a Singapore Airlines fogja alkalmazni.
A Boeing "Dreamliner"
(látványterv)
Az Airbus jumbója legfeljebb 840 utast tud szállítani, ami nagyjából 40 százalékkal több, mint az eddigi nehézsúlyú bajnok, a Boeing 747 maximális kapacitása. Ezzel az európai gyártó meg szeretné törni amerikai riválisának előnyét a nagyméretű gépek piacán. Ahogy az mfor.hu már korábban megírta, a Boeing a tervek szerint még idén piacra dobja a
747-es jumbo-jet új változatát. "Bár a légitársaságok eddig főleg az új modell teherszállító verziója iránt mutattak érdeklődést, bízunk benne, hogy az első vevők egyike utasszállítót is rendel majd" -nyilatkozta Randy Baseler, az amerikai repülőgépgyártó cég civil repülőgépek értékesítéséért felelős alelnöke.
Az új Boeing 747-es a 747-400-asnál kevesebb üzemanyagot fog fogyasztani, nagyobb lesz a hatótávolsága, és 416 helyett már 450 utas szállítására lesz képes. A társaság azonban nem ilyen óriásgépekben látja a jövőbeni elsőség kulcsát, hanem a hosszú távú utakra képes, de közepes méretű repülőkben, mint amilyen a cég Dreamlinere is lesz. Az Airbus A350-es típusú gépével kíván majd a Boeing új kihívására válaszolni.