4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Stratégiai együttműködési megállapodást kötött a kormány az Unilever Magyarország Kft.-vel szerdán. A nyírbátori eseményen a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára arra hívta fel a figyelmet, hogy Magyarország exportorientált országgá vált, a kivitel sikeressége azonban a mennyiség mellett a minőségen is múlik.

A Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Nyírbátorban, a cég háztartás-vegyipari üzemében Szabó László felidézte, hogy a magyar export nagyságrendileg azonos a GDP-vel, és mivel az ország függ az export sikerétől, fontos, hogy a kivitel minél dinamikusabban emelkedjen és minél nagyobb hozzáadott érték jöjjön létre. Így lesz tartós a gazdasági növekedés és emiatt fogják az itt működő gyárak azt érezni, hogy érdemes befektetni, újabb munkahelyeket teremteni és fejleszteni.

Szabó László felidézte, hogy az Unilever 1991 óta van jelen Magyarországon, és minden évben jelentős összeget fordított gyárai fejlesztésére, újabb technológiákat telepített és új munkahelyeket hozott létre. Az itt keletkező hozzáadott érték a helyieknek és az országnak is hatalmas fejlődési lehetőséget nyújt. A megállapodás aláírása csak "formalitás", mivel az Unilever a Nyírbátorban, a Veszprémben és Röszkén működő gyárai révén több mint húsz éve stratégiai szereplőként tekint Magyarországra, a nyírbátori üzem pedig az egyik legnagyobb ágazati gyáregysége Európában - húzta alá Szabó László. Utalt arra is, hogy a kormány az Unileverrel együtt már 62 Magyarországon befektető vállalattal kötött partnerségi szerződést. A megállapodás aláírásával egy időben adták át a nyírbátori üzem 3,4 millió euró (1,05 milliárd forint) értékű beruházás eredményeként telepített új gyártósorát, aminek köszönhetően 15 ezer tonnával nő a termelés évente; a gyártósor része egy nagyobb, 7 millió eurós (2,1 milliárd forint) idei gyárberuházásnak.

A fejlesztéssel kapcsolatban az államtitkár hangsúlyozta, az új gépeken az egyik népszerű háztartási tisztítószer gyártását kezdik el, amelyet korábban Csehországban állítottak elő. Ez külön öröm, mert a régióban a legnagyobb versenytársaknak a V4-ek országai számítanak.

Szabolcs-Szatmár-Bereg megyére kitérve azt mondta, az elmúlt néhány évben 645 millió euró értékű fejlesztés történt a térségben, ahol csaknem 5500 új munkahely jött létre. Ha az elbírálási fázis alatt lévő projektek megvalósulnak, akkor további 165 millió eurós beruházás érkezik a megyébe ami 1900 új munkahelyet teremt.

Olvassa el kapcsolódó anyagunkat arról, hogy (nem) hoznak létre munkahelyeket a kormány stratégiai partnerei!

Harm Goossens, az Unilever Közép-Kelet Európa Régiójának vezetője azt hangsúlyozta, hogy az Unilever Magyarországnak a kormánnyal megkötött megállapodása jól bizonyítja, hogy a három hazai gyárral rendelkező brit-holland világcég fontos és hosszú távú termelési bázisként tekint Magyarországra. "Az Unilever stratégiai gyártóközpontjának tekinti Magyarországot. A vállalat a magyar piac és a fogyasztók iránt hosszú távon elkötelezett, ezért is döntöttünk a stratégiai együttműködési megállapodás megkötése mellett". Felidézte, az Unilevernek Magyarországon a nyírbátori gyár mellett a veszprémi jégkrémgyára és a röszkei élelmiszeripari gyára működik, a cégközpont pedig a fővárosban található. A vállalat összesen 1751 munkavállalót foglalkoztat, nettó árbevétele tavaly meghaladta a 83 milliárd forintot. A nyilvános cégadatok szerint 2014-ben adózott eredménye több mint 1,8 milliárd forint volt, amelyet osztalékként és részesedésként fizetett ki.

A nyírbátori gyárat az Unilever folyamatosan fejleszti, az anyagcég 2009 óta több mint 6,2 milliárd forint értékű beruházást valósított meg. A fejlesztések révén az elmúlt években a termelési kapacitás megduplázódott, a termelési volumen pedig évente átlagosan 8-10 százalékkal növekszik - közölte Buss Viktor gyárigazgató. A 12 gyártósoron jelenleg 260 millió darab terméket gyártanak, napi szinten kilencven kamionnyi terméket szállítanak ki vevőknek. Az itt előállított termékportfólió 85 százaléka exportra készül, a legfőbb célpiacok Lengyelország, Nagy-Britannia, Németország, Csehország, Szlovákia és Franciaország.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!