A luxemburgi bejegyzésű Tenaris 2004-ben vásárolta meg a nagy múltú zilahi Silcotub vállalatot, s az eddigi specialitásától, a varrat nélküli acélcsövek gyártásától eltérő piaci szegmensben, a gépkocsikba beépített légzsákok piacán is megveti a lábát - számol be a Cotidianul. A Zilahon ez év márciusától gyártandó terméket főleg exportra szánják - nyilatkozta Paolo Bassetti, a cég alelnöke. A Tenaris-Silcotub forgalma a tavalyi év során elérte a 600 millió lejt (175 millió eurót), ami 25 százalékos emelkedést mutat a 2005. évhez képest.
A Duna-parti Calarasiban a francia építőanyag-gyártó óriás, a Saint-Gobain vásárolt egy 80 hektáros telket, amelyen egy síküveg-gyártó üzemet, illetve egy gépkocsi-szélvédőket előállító gyárat épít. A Renault-val már megkezdték a tárgyalásokat, s úgy tűnik, a gall autógyártó lesz a legnagyobb megrendelőjük - bizakodik Olivier Lluansi, a Saint-Gobain romániai vezérigazgatója. A két gyártósor 2008 végére fog teljes kapacitással működni. A befektetés teljes összege még nem nyilvános, azt mindenesetre már lehet tudni, hogy a síküveg-gyárra 100 millió eurót szántak a franciák.
Constantin Stroe, a Romániai Gépkocsigyártók Szövetségének alelnöke (aki egyben a Dacia vállalat vezérigazgató-helyettese is) elmondta: a tavalyi évre vonatkozó statisztikák még nem állnak a rendelkezésére, de Romániában 2005-ben a hazai autóalkatrész-gyártók forgalma 900 millió euró volt, míg az országban ezen a piacon működő külföldi cégek 1,5 milliárd eurós forgalmat bonyolítottak le. A jövőben - az eltérő technológiai és pénzügyi lehetőségek miatt - a különbség tovább fog nőni - tette hozzá Stroe.