A Eurostar társaság szerdai londoni közleménye szerint 2007-ben 8,26 millióan utaztak a főleg Párizsba és Brüsszelbe, és szezonban több franciaországi üdülőhelyre is közlekedő expresszeken.
Az utasszám éves összevetésben 5,1 százalékkal nőtt, és most először lépte át a 8 milliót, de 2006-ban még ennél gyorsabban, 5,4 százalékkal nőtt az utasszám az előző rekordra, 7,86 millióra. A Eurostar vonatok 1994. november óta közlekednek, de még nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket. A társaság vezetői már 2004-re több mint 21 millió utast jósoltak. A Eurostar nem titkolja, hogy közvetlen versenyt akar támasztani az olcsó jegyes légitársaságoknak, ebben látja a kitörés lehetőségét. Ennek részeként egységes jegyrendszert alakítottak ki, amellyel a Nagy-Britannia távolabbi vidékeiről indulók is egyetlen foglalással - igaz, egyelőre átszállással - eljuthatnak a Eurostar kontinentális célállomásaira.
A forgalom tavalyi bővüléséhez hozzájárult a franciaországi rögbi-világbajnokság, amelyen az angolok a döntőig jutottak - ott viszont komoly meglepetést keltő vereséget szenvedtek Dél
-Afrikától -, valamint az, hogy végre elkészült a 110 kilométer hosszú, nagy sebességű szakasz a brit oldalon is, Folkestone-tól egészen Londonig.
A Eurostar-szerelvények óránként 300 kilométeres utazósebességüket addig főleg csak a kontinensen tudták kihasználni, mivel Nagy-Britanniában az ingázóvonatokkal osztoztak a régi, jórészt legfeljebb 100-120 kilométeres sebességre alkalmas pályaszakaszokon.
Az új pálya novemberi átadása húsz perccel, alig 2 óra 15 percre csökkentette a London-Párizs menetidőt, bár a csaknem 500 kilométeres távot az avatás napján egy különjárat 2 óra 3 perc alatt tette meg: ez sebességi csúcs a két főváros közötti vasúti közlekedésben. Londonban emellett átadták az új Eurostar-terminált is a város északi részén fekvő St. Pancras pályaudvaron.