A német mozdonyvezetők munkabeszüntetése már a kora reggeli órákban komoly fennakadásokat okozott, az ország legtöbb pontján megbénult a vasúti közlekedés. Kora reggeli értesülések szerint a sztrájk leginkább a keleti tartományokat sújtotta. Több nagyvárosban, mindenekelőtt Berlinben és Münchenben, valamint Frankfurtban, Hamburgban és Stuttgartban nem közlekedett a városi vasút, az úgynevezett S-Bahn sem, ezúttal is elsősorban a munkavállalókat és a diákokat akadályozva abban, hogy eljussanak munkahelyeikre, illetve iskoláikba.
A mostani munkabeszüntetést több hasonló, úgynevezett figyelmeztető sztrájk előzte meg, a legutóbbira október 12-én került sor. A sztrájkot ezúttal is hosszú tárgyalások előzték meg a német vasút (DB) vezetősége és a mozdonyvezetők legnagyobb szakszervezete (GDL) között. A GDL hosszabb ideje 31 százalékos béremelést követel.
A német vasút vezetősége azonban mindeddig elutasította követeléseiket, illetve jóval kevesebb, mintegy 10 százalékos emelést, továbbá egyszeri, bérjellegű fizetést ajánlott. Ennél többre - mint azt csütörtök reggeli nyilatkozatában is megerősítette - nem hajlandó.
A DB egyfajta szükségtervet léptetett életbe a sztrájk következményeinek enyhítésére. Kora reggeli értesülések szerint szerte az országban mindenekelőtt több száz autóbusz pótlólagos beállításával igyekeztek a közlekedési viszontagságokat enyhíteni. Az embereket személygépkocsik, illetve a föld alatti vasút fokozottabb igénybe vételére szólították fel.
A Német Gazdaságkutató Intézet szerint a legutóbbi, egész napos munkabeszüntetés mintegy 25 millió eurós kárt okozhat a német gazdaságnak, ezen belül mintegy 7 millió eurós veszteséget a vasútnak. A várható veszteségek ezúttal még magasabbak lesznek.