2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Bérköveteléseik alátámasztására csütörtök hajnaltól újabb, ezúttal harminc órás sztrájkba léptek a mozdonyvezetők Németországban. A Német Gazdaságkutató Intézet szerint a legutóbbi, egész napos munkabeszüntetés mintegy 7 millió eurós veszteséget okozhat a vasútnak. A várható károk ezúttal még magasabbak lesznek.

A német mozdonyvezetők munkabeszüntetése már a kora reggeli órákban komoly fennakadásokat okozott, az ország legtöbb pontján megbénult a vasúti közlekedés. Kora reggeli értesülések szerint a sztrájk leginkább a keleti tartományokat sújtotta. Több nagyvárosban, mindenekelőtt Berlinben és Münchenben, valamint Frankfurtban, Hamburgban és Stuttgartban nem közlekedett a városi vasút, az úgynevezett S-Bahn sem, ezúttal is elsősorban a munkavállalókat és a diákokat akadályozva abban, hogy eljussanak munkahelyeikre, illetve iskoláikba.

A mostani munkabeszüntetést több hasonló, úgynevezett figyelmeztető sztrájk előzte meg, a legutóbbira október 12-én került sor. A sztrájkot ezúttal is hosszú tárgyalások előzték meg a német vasút (DB) vezetősége és a mozdonyvezetők legnagyobb szakszervezete (GDL) között. A GDL hosszabb ideje 31 százalékos béremelést követel.

A német vasút vezetősége azonban mindeddig elutasította követeléseiket, illetve jóval kevesebb, mintegy 10 százalékos emelést, továbbá egyszeri, bérjellegű fizetést ajánlott. Ennél többre - mint azt csütörtök reggeli nyilatkozatában is megerősítette - nem hajlandó.

A DB egyfajta szükségtervet léptetett életbe a sztrájk következményeinek enyhítésére. Kora reggeli értesülések szerint szerte az országban mindenekelőtt több száz autóbusz pótlólagos beállításával igyekeztek a közlekedési viszontagságokat enyhíteni. Az embereket személygépkocsik, illetve a föld alatti vasút fokozottabb igénybe vételére szólították fel.

A Német Gazdaságkutató Intézet szerint a legutóbbi, egész napos munkabeszüntetés mintegy 25 millió eurós kárt okozhat a német gazdaságnak, ezen belül mintegy 7 millió eurós veszteséget a vasútnak. A várható veszteségek ezúttal még magasabbak lesznek.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!