A magyar-osztrák vasúttársaság hétfőn beiktatott új vezérigazgatója szerint a MÁV-tól tavaly december 10-én átvett Szombathely-Körmend-Szentgotthárd közötti mintegy 54 kilométeres vasútvonal villamosítását és modernizálását tervezik, hogy az érintett szakaszon 100-120 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedhessenek a vonatok.
A beruházás 18 milliárd forint, amelynek 80-85 százalékát az Unió kohéziós alapjából próbálják megszerezni. A pályarekonstrukció ugyanis bekerült a második Nemzeti Fejlesztési Tervbe. A 3,6 milliárd forintnak megfelelő önrész finanszírozásáról az osztrák kormánnyal tárgyalnak.
Amennyiben az idén tisztázódnak a források, akkor három éven belül elkészülhet a pályaszakasz rekonstrukciója - mondta a vezérigazgató. A vonal átadásakor bizonyos vagyontárgyakat a magyar állam - mint főtulajdonos - átadott a GySEV-nek tőkeemelésként. Ezt az osztrák fél készpénz tőkeemeléssel egészíti ki.
Székely Csaba szerint a Körmend-Zalalövő közötti szakaszt stratégiai értelemben érdemes lenne átvenni, mert ennek révén meg tudnák közelíteni az 5-ös európai közlekedési folyosót. Ugyanakkor újjá kellene építeni az egész vonalat,mivel jelenlegi állapotában teherszállításra alkalmatlan. A szakember ezzel kapcsolatban arra tett ígéretet, hogy január végéig elvégzik a költségbecslést és azt döntésre a politika elé tárják.