Hetedik kérdés: Ön egy eredményes "feladat-átruházó"?
A feladatkörök delegálását elsajátítani komoly kihívást jelentő feladat minden menedzser számára, mert ez magában foglalja a hatékony kommunikáció, a motiváció, a célkitűzés és a vezetés képességét. A feladat delegálásának három alapvető komponense:
- A feladatok pontos kijelölése
-
- A feladat végrehajtásához szükséges hatalom biztosítása
-
- Felelősségteljes hangulat kialakítása
E három tényező nélkül az átruházási eljárás nem lesz hatásos. Hogy megkönnyítse a döntését, tisztázza a feladat átruházás paramétereit, azáltal, hogy a következő három kérdést átgondolja:
- Mi a célja a feladat delegálásának? Ismerve a tényt, hogy ez az Ön terhelésének csökkentése, vagy egy alkalmazott fejlesztése, ez segít eldönteni, hogy másra bízzon vagy ne egy feladatot.
-
- Delegáljam ezt a feladatot? Ismerve az eljárás alapelvét, ez hozzásegíti ahhoz, hogy megbízzon mást egy feladat megoldásával.
-
- Egészen pontosan mit akarok tenni? Írja elő a delegálás metódusát.
A hatékony feladat allokálással a szükségtelen munkák több száz óráját megspórolhatja, növelheti a termelékenységet, és felbecsülhetetlen értékű gyakorlatot biztosíthatja munkatársainak és alkalmazottainak.
A sikeres vezetők a magas teljesítésű és profitképes szervezeteket a három legfontosabb elem használatával építik, ezek: a tudás, a tapasztalat és az éleslátás. Azáltal, hogy menedzselési képességeit fejleszti hatalmas hasznot érhet el a növekvő termelékenységben és magabiztosságban, valamint a csökkenő stresszben. Az alkalmazottai elfogadják és ugyanazokat az előnyöket élvezhetik, mint Ön, és az alkalmazottak panaszainak és felmondásainak száma csökkeni fog. A képzés a kulcs momentum.
Az alkalmazottai és a munkakörnyezete tudatosságára való törekvésével, és a megfelelő menedzsmenti fejlesztésekkel és képzésekkel Ön is sikeres vezető lehet.