2p

Már a héten megindult a roham a légkondicionálókért. A szokatlan májusi hőség és a forrónak ígérkező nyár új vásárlóréteget vonz a piacra. A klímabiznisz azonban egyre inkább a régi, elavult berendezések cseréjéből él, amire tömegesen most kerülhet sor, számol be a Népszabadság.

Márciusban már felbukkantak az első légkondicionálók a hazai üzletekben, de az igazi verseny még csak most kezdődik. A Media Markt minden korábbinál nagyobb kínálattal és egyelőre titkos akciókkal készül a nyárra. Ezzel szemben a Tesco kevésbé bizakodó: mint Hardy Mihály kommunikációs igazgató elmondta, a tavalyi év várakozáson aluli volt, mivel elmaradt a háromhetes folyamatos kánikula. Ez pedig lélektani határnak számít a vevők körében. A cég így épphogy nullszaldósan zárta a légkondicionálók forgalmazását. Persze az sem mindegy, mikor köszönt be a nagy meleg. Ha csak a nyár végén, már sokan azt mondják: kibírják a hátralévő pár hetet klíma nélkül is. Ellenben egy korai, a hét elején tapasztalthoz hasonló hőség bizony már vásárlásra ösztönzi a korábban kitartókat is.

A forgalmazók egyöntetűen azt tapasztalják, hogy leginkább a nagyon olcsó vagy a drága és jó minőségű készülékeket keresik. A Praktiker például - az előbbi igényre alapozva - már március óta akciózik. Náluk már a napokban megnégyszereződött a légkondicionálók iránti kereslet. A nyolc típust forgalmazó barkácsáruházlánc 43 ezer forintos belső split klímával csalogatja a kispénzűeket, vélhetően nem eredménytelenül, ennél olcsóbbat ugyanis nemigen találni a piacon. Az idén egyébként már 10-30 százalékkal drágábban érkezik a távol-keleti áru, amit csak részben magyaráz a réz árának jelentős emelkedése.

Ezzel együtt, reálértéken, vagyis az inflációval korrigáltan, csökkent a klímák ára - állítja Sztankay István, a Klíma- és Hűtéstechnika Kft. ügyvezetője. Hét-nyolc évvel ezelőtt ugyanis átlagosan 30-40 ezer forinttal került kevesebbe egy berendezés és annak beszerelése, mint most. A szakember felhívja a figyelmet arra, hogy nem mindegy, milyen berendezést és kivel szereltet be a fogyasztó. A nagyon olcsó kategória - hasonlóan a háztartási gépek zöméhez - itt is tartogathat kellemetlen meglepetéseket, írja a Népszabadság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!