A SkyEurope Airlines, Közép-Európa vezető, alacsony költségekkel üzemelő diszkont légitársasága összesen 293.688 utast szállított 2007 áprilisában, amely 44,7 százalékos növekedést eredményezett, összehasonlítva a tavalyi év azonos időszakának adataival, és így az elmúlt egy év alatt már több mint hárommillió utast szállított. A nyaralási szezon is elkezdődött a légitársaságoknál, hiszen egyre többen foglalják le most nyári utazási célpontjukat - áll a cég sajtóközleményében.
A SkyEurope a helykihasználtság területén további 7,4 százalékos javulást regisztrált, elérve a 82,1 százalékot. A járatkihasználtság az elmúlt 12 hónapban 3,4 százalékponttal növekedett elérve a 80,4 százalékot.
A SkyEurope Airlines magyar utazási szokásokat vizsgáló megfigyeléseit támasztja alá a Median felmérése is, mely szerint a magyarok átlagosan külföldön 7-10 napot töltenek. A kutatócég szerint 2006-ban a legnépszerűbb külföldi célpont Horvátország volt. A SkyEurope Airlines Hungary hálózatában a legnépszerűbb nyaralási célország Olaszország, ezt követi Spanyolország, majd Horvátország.
A magyar utazásai szokásokat figyelve a SkyEurope megállapította, hogy a harminc évesnél fiatalabbak többet utaznak, mint az idősebbek. A fővárosiak közül több mint kétszer annyian mozdulnak ki lakóhelyükről, mint a vidéken élők közül, és a gyermek is üdülésre, nyaralásra motiváló tényező.
Hegedűs Judit, a SkyEurope pr-managere elmondta, hogy a nyári menetrend összeállításánál a légitársaság figyelembe vette a hazai utazási szokásokat is. Az idei évben is vezető célpontok az olasz és spanyol üdülőhelyek mint Rimini, Nápoly, Catania, Barcelona és Malaga. Egyre többen választják az autós utazás helyett a repülővel utazást Horvátország esetében is, így a Splitbe és Dubrovnikba utazok száma jelentősen növekedhet. Emellett egyre népszerűbbek a bolgár tengerparti városok, Burgasz, Várna is, amelyeket újra felfedeznek a magyarok, hiszen a fiatalok számára új "egzotikus retro" célpontokká váltak, a középréteg pedig nosztalgiázni utazik a Fekete-tengerhez.