A társaság a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz október elsején nyújtotta be a kérelmét, s egyebek mellett azt szeretné elérni, hogy nyilvánítsák érvénytelennek a tender lezárását és tekintsék érvényesnek az ajánlatát.
Debrecen idén már két tendert írt ki villamosok beszerzésére, de mindkettőt érvénytelennek nyilvánították, a másodikat szeptember végén.
Az elsőként kiírt tender tavasszal azért lett érvénytelen, mert a város forintban kérte a villamosok szállítási árát, ám a tender, a forint euróval szembeni jelentős gyengülése miatt, finanszírozhatatlanná vált. A tender 248 forintos euró árfolyammal kalkulált.
Azóta Debrecen újra kiírta a 2-es vonalhoz szükséges 18 villamosra a nyílt közbeszerzést, de másodjára euróban kérte az árat.
A bírálóbizottság azonban érvénytelennek ítélte a debreceni 2-es villamosvonal járműbeszerzésére kiírt második tendert is. A pályázatra egyetlen ajánlat érkezett, a Stadleré, amely viszont érvénytelennek bizonyult, ezért új pályázatot kell kiírni. Az ajánlat azért volt érvénytelen, mert a pályázó az ajánlati garanciára vonatkozó előírást nem teljesítette megfelelően, ezt pedig nem lehet hiánypótlással rendezni.
Az új tendert a lehető legrövidebb időn belül kiírja a város.
A háromnegyed részben uniós forrásból finanszírozott 7,2 kilométeres új debreceni villamos vonal teljes beruházási költsége 17,56 milliárd forint, ebből 8,46 milliárdot tesz ki a 18 csuklós villamos, a hozzá tartozó szolgáltatásokkal.
MTI/Menedzsment Fórum