Ez csak egy sorozat kezdete, a kört tovább szeretnék bővíteni - közölte Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, Komárom és térsége országgyűlési képviselője, aki az MTI kérdésére hozzátette: azt az igények és a tapasztalatok alapján döntik el, hogy hol és mikor.
Ugyancsak július 4-én indul újra a személyszállítás a Csorna-Pápa, Zirc-Veszprém, Kecskemét-Lajosmizse, Karcag-Tiszafüred közötti szárnyvonalon, egyelőre a korábbiakkal azonos színvonalon, illetve vasúti kocsikkal. Borsodban, az árvíz miatt, két szakaszon a tervezettnél később indul újra a személyszállítás - mondta el a képviselő.
Völner Pál érthetetlennek nevezte az előző kormány törekvését, mivel, mint mondta, a világon mindenhol támogatják a vasúti személyszállítást, akárcsak a buszközlekedést. A MÁV-nak, a vasútnak tehát van jövője, tette hozzá, ugyanakkor ki kell küszöbölni a párhuzamosságokat is.
Czunyiné Bertalan Judit, Kisbér és térsége országgyűlési képviselője emlékeztetett arra, hogy a Komárom-Székesfehérvár vasútvonal megszüntetése a napi munkába, iskolába járást nehezítette. Volt olyan település, ahonnan a légvonalban 20 kilométeres távolságot 3 óra alatt tette meg a munkavállaló. Reményét fejezte ki, hogy a térségből nem csak székesfehérvári átszállással, hanem direkt módon is el lehet majd jutni vonattal a Balatonra.
A képviselő kiemelte a vasút környezetvédelemben betöltött szerepét. Hozzátette, hogy a kamionok és autók nemcsak szennyező anyagokat bocsátanak ki, de jelentősen rongálják az utakat is. Udvardi Erzsébet, Kisbér polgármestere utalt arra, hogy a 2009. decemberi, bezárásról szóló kormánydöntést helyi demonstráció követte, amely jelezte: igény van a szolgáltatásra. Egyúttal bejelentette: július 3-án nosztalgiajárattal ünneplik meg, hogy 150 éve, azaz 1860. júliusában adták át a Székesfehérvár-Komárom vasútvonalat.
MTI/Menedzsment Fórum