2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idén öt vasútvonalon indul újra a személyszállítás július 4-én, így a Székesfehérvár-Komárom közötti szakaszon - jelentették be sajtótájékoztatón a térség fideszes országgyűlési képviselői Komáromban, szombaton.

Ez csak egy sorozat kezdete, a kört tovább szeretnék bővíteni - közölte Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, Komárom és térsége országgyűlési képviselője, aki az MTI kérdésére hozzátette: azt az igények és a tapasztalatok alapján döntik el, hogy hol és mikor.

Ugyancsak július 4-én indul újra a személyszállítás a Csorna-Pápa, Zirc-Veszprém, Kecskemét-Lajosmizse, Karcag-Tiszafüred közötti szárnyvonalon, egyelőre a korábbiakkal azonos színvonalon, illetve vasúti kocsikkal. Borsodban, az árvíz miatt, két szakaszon a tervezettnél később indul újra a személyszállítás - mondta el a képviselő.

Völner Pál érthetetlennek nevezte az előző kormány törekvését, mivel, mint mondta, a világon mindenhol támogatják a vasúti személyszállítást, akárcsak a buszközlekedést. A MÁV-nak, a vasútnak tehát van jövője, tette hozzá, ugyanakkor ki kell küszöbölni a párhuzamosságokat is.

Czunyiné Bertalan Judit, Kisbér és térsége országgyűlési képviselője emlékeztetett arra, hogy a Komárom-Székesfehérvár vasútvonal megszüntetése a napi munkába, iskolába járást nehezítette. Volt olyan település, ahonnan a légvonalban 20 kilométeres távolságot 3 óra alatt tette meg a munkavállaló. Reményét fejezte ki, hogy a térségből nem csak székesfehérvári átszállással, hanem direkt módon is el lehet majd jutni vonattal a Balatonra.

A képviselő kiemelte a vasút környezetvédelemben betöltött szerepét. Hozzátette, hogy a kamionok és autók nemcsak szennyező anyagokat bocsátanak ki, de jelentősen rongálják az utakat is. Udvardi Erzsébet, Kisbér polgármestere utalt arra, hogy a 2009. decemberi, bezárásról szóló kormánydöntést helyi demonstráció követte, amely jelezte: igény van a szolgáltatásra. Egyúttal bejelentette: július 3-án nosztalgiajárattal ünneplik meg, hogy 150 éve, azaz 1860. júliusában adták át a Székesfehérvár-Komárom vasútvonalat.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!