A bíróság mai döntésével másodfokon is a Közgépnek adott igazat a Közbeszerzési Hatósággal (KbH) szemben, így a vállalatnak a közbeszerzésektől való 3 éves eltiltása érvényét veszti. A döntés jogerős, fellebbezésnek helye nincs. Az ítélet értelmében mostantól újra pályázhat közbeszerzéseken a Közgép, más kérdés, hogy a politikai ellenszélben várhatóan kevés alkalommal tudnak majd nyerni.
Így újul meg a pesti Duna-part
A másodfokú tárgyaláson ismét a két komphajó zárt fedélzetének a fogalma volt téma. A vitatott pályázat során előírták referenciának, hogy minden pályázónak fel kell mutatnia többek között két 500 négyzetméteres zárt fedélzettel rendelkező hajót, és egy 700 négyzetméteres zárt fedélzetű szállítóhajót is. A KbH szerint a Közgép, illetve az alvállalkozója által biztosított egyik hajó fedélzete – hiába rendelkezett igazolással a szerb közlekedési minisztériumtól - néhány négyzetméterrel kisebb volt, mint az előírt 500 négyzetméter. Ez pedig a hatóság szerint hamis adatközlésnek számít, és a lehető legsúlyosabb ítéletről, a 3 éves kizárásról határozott a Közgép esetében. A most lezárult perben Simicska Lajos cége ezt a döntést támadta meg sikeresen.
Ahogy korábban arról többször beszámoltunk, az első Orbán kormány alatt a Közgép volt a közbeszerzések sztárja, gyakorlatilag csak akkor nem nyertek, amikor nem indultak egy pályázaton. Orbán Viktor és Simicska Lajos zajos szakítása óta viszont Mészáros Lőrinc cégei törtek látványosan előre, de az időnként új Közgépnek is titulált Duna Aszfalt is nyertese volt Simicska kiszorításának.
mfor.hu