2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A taxisok országos szövetségének (FNAT) felhívására egy héten belül másodszor sztrájkolt szerdán több ezer taxis Franciaországban és bénította meg Párizs mellett nyolc francia nagyváros közlekedését, így tiltakozva az ellen, hogy a kormány liberalizálni kívánja a jelenleg szigorúan szabályozott taxipiacot.

Több kilométeres dugók alakultak ki a taxisok tiltakozó megmozdulása miatt, akik járműveikkel felsorakozva akadályozzák a közlekedést országszerte. Gépkocsival már délre megközelíthetetlenné vált a főváros közelében a Charles de Gaulle és az Orly repülőtér, mivel a FNAT szerint legalább ötezer sztrájkoló autóival teljesen elállta Párizs nagyobb csomópontjait és a kivezető útszakaszokat. A déli országrészben hasonló módon nehezítették Marseille, Nizza és Aix-en-Provence körül a közlekedést, de Bordeaux-ban, Toulouse-ban, Lyonban és Lille-ben is a taxisok akciója miatt dugult be a város.

A sofőrök az ellen tiltakoznak, hogy a kormány meg kívánja szüntetni a taxik "numerus claususát". Franciaországban ugyanis jelenleg alig 47 ezer taxi létezik, ebből 16 ezer Párizsban, Lyonban pedig csak 1300: minden 142 lakosra jut egy autó, amely a nyolcvan évvel ezelőttinél rosszabb arány.

Ennek oka, hogy Franciaország törvényben szabályozza a kiadható, illetve megvásárolható taxiengedélyek számát, amelyek költsége nagyon magas: városonként 140 ezer és 200 ezer euró között (36 és 52 millió forint között) mozog. A tiltakozók viszont úgy érzik, hogy a piac liberalizálásával engedélyük egyik napról a másikra értékét vesztené.

A kormány tervei között szerepel, hogy a 2007 végéig benyújtott kérelmek alapján két évig ingyen osztanak taxiengedélyeket és a jelenlegi 16 ezerről 50-60 ezerre emelik Párizsban és környékén az autók számát.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!