3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A realitásokhoz kezdik igazítani működésüket és flottarendelésüket a nagy ázsiai légitársaságok, mivel kiderült, hogy elszámolták magukat: a gazdaság kisebb mértékben nőtt, mint várták, ezért újra kell hangolni az üzemelésüket - írta szakértői elemzésében az Aviation Week légiközlekedési szaklap.

A fő problémát az okozza, hogy a légitársaságok nagyobb mértékben növelték kapacitásaikat, mint amennyire az utasforgalom nőtt, így a töltöttségi mutatók csökkenni kezdtek, ezzel együtt az üzemelés haszonkulcsa 5 százalékkal csökkent.

A cikk idézi Andrew Herdmant, az Ázsia-Óceániai Légitársaságok Szövetségének elnökét, aki azt nyilatkozta: négy évvel ezelőtt a régió légitársaságai könyvelték el a világ légiforgalomból származó profitjának felét, de ezt a szerepet most az amerikai cégek veszik át. Ennek oka, hogy az amerikai légicégek visszafogottabban növelték kapacitásaikat és a diszkont légitársaságok sem növekedtek akkora mértékben, mint Ázsiában. Kisebb mértékben, de a szakértő szerint az is közrejátszik a folyamatokban, hogy az ázsiai társaságok jobban támaszkodnak a légi árufuvarozásra, ezért nagyobb a kitettségük.

A versenyképesség megőrzése érdekében a légitársaságok egy dolgot tehetnek: a valós helyzethez igazítják működésüket és növekedési kilátásaikat. Ennek keretében többen késleltetik az új gépek átvételét és ezzel egyidejűleg felgyorsítják a régebbi géptípusok kivonását.

Emirsyah Satar, a Garuda Indonesia vezérigazgatója a szaklapnak azt mondta, túlbecsülték a gazdaság növekedését, amelyhez fejlesztési programjukat is igazították, most kénytelenek visszalépni és a jövőben "rendkívül óvatosnak" kell lenniük a növekedési tervekkel.

Ennél súlyosabb helyzetben van a Thai Airways, mivel a politikai instabilitás miatt jelentősen csökkent az országba érkező turisták száma. A forgalom 10 százalékkal esett, de a társaság csak fele ekkora mértékben csökkentette kapacitását és 10 százalékkal esett az árbevétele is. Ezek hatásait már csak az ülőhely-kapacitás csökkentésével nem lehet megoldani, elbocsátásokra is számítani kell a thaiföldi légitársaságnál.

A folyamatban érintett még a Philippine Airlines és a Malaysia Airlines is, utóbbi történelme legnagyobb átstrukturálását kénytelen végrehajtani, miután részben a céget sújtó két légikatasztrófa miatt jelentős veszteségeket könyvelt el. A diszkont légitársaságok szintén megérzik a lassabban növekedő gazdaság hátrányait: a közelmúltban a több száz keskenytörzsű repülőgépet rendelő cégek eladják a rendeléseiket, vagy később veszik át az új repülőgépeket.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!