3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Túl sok és unalmas - vélekednek napjaink reklámpiaci dömpingjéről Európa lakói. Egy most közölt felmérés szerint leginkább a spanyoloknak terhes a sok hirdetés, legkevésbé pedig a briteket zavarja.

A legnagyobb kétellyel az olaszok, csehek és szlovákok fogadják az áruk és szolgáltatások dicséretét, állapítja meg a GfK Piackutató Intézet 21 országban végzett kutatása.

Mind a közép- és kelet-, mind a nyugat-európaiak egyetértenek abban, hogy egyrészt túl sok reklámmal konfrontálódnak, másrészt a szórakoztató elemmel csak nyomokban találkoznak. A spanyolok 92 százaléka tartja terhesnek a sok hirdetést, de az oroszokat és olaszokat is érzékenyen érinti a műfaj; 85-85 százalékos a mutatójuk. Engedékenyebben ítélik meg a helyzetet az osztrákok, finnek, britek és szlovének, mivel csak kétharmaduk szerint túlzott a reklám-mennyiség. Sőt, Nagy-Britanniában és Romániában a megkérdezettek 12 százaléka még több hirdetéssel szeretne találkozni.

Általában elmondható, hogy minél szórakoztatóbb a reklám, annál kevésbé zavarja az embereket. A közhangulatot a reklámok szórakoztató szerepére vonatkozó válaszok tükrözik. Az összesen 21 vizsgált európai országból 14-ben a megkérdezettek 60 százalékánál kevesebben állítják azt, hogy a reklám szórakoztató. Különösen a csehek, olaszok, németek, szlovákok és oroszok szerint unalmasak a reklámok. Egészen más a britek véleménye. Ugyanis 73 százalékuk számára szórakoztatók a hirdetések. De a szlovének 71, és a portugálok 70 százaléka szintén pozitívan vélekedik. Magyarországra ezt a kutatást sajnos nem terjesztették ki.

A megkérdezettek több mint fele a 21 országból 18-ban mondta azt, hogy a reklám hasznos információkat ad az új termékekről. A finnek és szlovének 80 százalékot meghaladó része becsüli nagyra a reklám tájékoztató szerepét. A németek 54 százalékos mutatóval a középmezőnyben foglalnak helyet. Csak Csehországban és Szlovákiában, valamint Olaszországban vonják kétségbe sokan, hogy a hirdetések segítséget adnának az ajánlott termékről való tájékozódáshoz. Általában fény, luxus és szép emberek ösztönöznek vásárlásra.

A svédek 91, görögök 89 és a spanyolok 87 százaléka gondolja azt, hogy a reklámozás hatékony. Az olaszok és oroszok 50 százaléknál valamivel nagyobb része, s a csehek 42 százaléka azt a felfogását hangoztatja, hogy a reklám olyan álvilág bemutatásával akar vásárlásra ösztönözni, ami nem feltétlenül szükséges. A németek 63 százaléka vélekedik úgy, hogy a hirdetés adott termék vásárlásra ösztönöz. A reklámhoz való viszonyulást a GfK csoport nürnbergi székhelyű "Marktforschung" részlege tárta fel, a GfK Euro-Bus hálózata révén. Mind a 21 országban a GfK leányvállalatai kérdeztek meg személyesen vagy telefonon 1000 felnőttet, aki reprezentálja a 15 éves és idősebb lakosságot.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!