Az S-Cross fantázianéven bemutatkozott, hamarosan sorozatgyártásba kerülő modell a jelenlegi SX4-nél jóval nagyobb méretű, kompakt városi sport-szabadidőautó. Bevezetésével a Magyar Suzuki új exportpiacokat céloz meg, és az esztergomi gyártóbázis fontosabb szerepet kap a Suzuki globális stratégiájában.
A másik prototípus a Swift modellfrissítését jelenti, melynek keretében az eddigi típusok fejlesztése mellett két új változat jelenik meg; az összkerékhajtású Swift és az ötajtós Swift Sport. Az újonnan bevezetett technológiákat, eszközöket és eljárásokat a Magyar Suzuki Zrt. mérnökei japán szakemberekkel együttműködve tervezik, tesztelik és módosítják.
A Magyar Suzuki Zrt. értékesítési árbevétele 2012-ben 1,4 milliárd euró volt, a beszerzési alapú beruházás elérte a 77 millió eurót. 2011-ben a cég 1,581 milliárd euró nettó árbevételt ért el, csaknem három százalékkal haladva meg a 2010. évit.
A magyarországi autópiacon a Suzukival szerződésben lévő mintegy 80 kereskedő tavaly 3300 gépkocsit értékesített, 200 százalékos növekedést érve el. A válság előtti években még évi 39-40 ezer új járművet értékesített a magyar piacon mintegy 150 Suzuki-kereskedő.
A Suzuki Motor Corporation a 2012-es naptári évben 7,1 százalékkal 2,68 millióra növelte globális autóeladásait, bár ugyanezen idő alatt európai értékesítései az általános autópiaci forgalomcsökkenés miatt 13,5 százalékkal, 202 ezerre estek vissza.
Az áprilistól márciusig tartó pénzügyi éve első kilenc hónapjában, 2012 áprilisától decemberig a Suzuki Motor 1823 milliárd jen (4244 milliárd forint) értékesítési árbevételt ért el, 1,4 százalékkal magasabbat az egy évvel korábbinál. Az idén 3,5 százalékos árbevétel-növekedést célzott meg a Suzuki Motor Corp.
MTI