Kétségtelen, hogy a jótékonysági akcióknak az ünnepek idején van a csúcspontja, miközben nemzetközi szinten a vállalatok egyre inkább a 21. század legnagyobb stratégiai kihívásának a társadalmi értékek beépítését tekintik az üzleti működésbe, hansúlyozta Radácsi László, a Braun & Partners szakmai igazgatója.
A Nexon immáron második éve munkavállalóival, partnereivel, ügyfeleivel szavaztatja meg, hogy három nonprofit szervezet és jó cél közül melyiket támogassák az ajándékokra szánt egymillió forinttal. Hasonló a helyzet a Kürt Zrt.-nél is. Az Axel Springer az Országos Mentőszolgálat javára, életmentő műszer vásárlására adományozta az ajándékok összegét.
Természetesen a vállalati ünnepi jótékonyság, az adományozás korántsem az egyetlen módja a társadalmi felelősségvállalásnak. A jótékonyság mellett ilyen a felelős marketingkommunikáció, a különböző munkatársi juttatások biztosítása. Nagyon kevesen vannak, akik ennél tovább lépnek és megkezdik a CSR-szempontok integrálását az üzleti működésbe.
Egy banknak például nem feltétlenül a beteg gyermekek megsegítésén, sokkal inkább a pénzügyi termékeinek megtervezésén (a kondíciók), a termékek és a szolgáltatások kommunikációján (pl. valós és érthető információk közlése) és a fogyasztók tudatosságának növelésén keresztül kell megvalósítani társadalmi felelősségét, olvasható a Világgazdaságban.