2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem köthető az ünnepekhez és nem is tudható le egyetlen kampánnyal a vállalatok társadalmi felelősségvállalása (CSR), ha egy cég valóban komolyan veszi. Jelenleg az árbevétel egy százalékát sem költik a vállalatok CSR-re, írja a Világgazdaság.

Kétségtelen, hogy a jótékonysági akcióknak az ünnepek idején van a csúcspontja, miközben nemzetközi szinten a vállalatok egyre inkább a 21. század legnagyobb stratégiai kihívásának a társadalmi értékek beépítését tekintik az üzleti működésbe, hansúlyozta Radácsi László, a Braun & Partners szakmai igazgatója.

Pedig a karácsonyi, sőt az egész évi jótékonyság nem is annyira drága mulatság. Az adomány ugyanis a pozitív adózás előtti eredmény maximum húsz százalékáig levonható az adóalapból. Vagyis az adomány után nem kell adót fizetni, ha az adott cég közhasznú vagy kiemelkedően közhasznú szervezetet támogat.

A Nexon immáron második éve munkavállalóival, partnereivel, ügyfeleivel szavaztatja meg, hogy három nonprofit szervezet és jó cél közül melyiket támogassák az ajándékokra szánt egymillió forinttal. Hasonló a helyzet a Kürt Zrt.-nél is. Az Axel Springer az Országos Mentőszolgálat javára, életmentő műszer vásárlására adományozta az ajándékok összegét.

Természetesen a vállalati ünnepi jótékonyság, az adományozás korántsem az egyetlen módja a társadalmi felelősségvállalásnak. A jótékonyság mellett ilyen a felelős marketingkommunikáció, a különböző munkatársi juttatások biztosítása. Nagyon kevesen vannak, akik ennél tovább lépnek és megkezdik a CSR-szempontok integrálását az üzleti működésbe.

Egy banknak például nem feltétlenül a beteg gyermekek megsegítésén, sokkal inkább a pénzügyi termékeinek megtervezésén (a kondíciók), a termékek és a szolgáltatások kommunikációján (pl. valós és érthető információk közlése) és a fogyasztók tudatosságának növelésén keresztül kell megvalósítani társadalmi felelősségét, olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!