A kerek évforduló apropóján a lap tavasszal indított reklámkampányának célja az Egyesült Államokban csökkenő érdeklődés megfordítása, és hogy a lapot újra az érdeklődés középpontjába állítsa. Ennek érdekében átfogó sajtókampány indult "Guys Who Get It, Get It Here" szlogennel. A Playboy a 90-es évek vége óta nem indított sajtókampányt. Ám most a kampány kezdetén rögtön a legnagyobb példányszámú USA Today-ben tűntek fel a magazin hirdetései.
A lapból szórakoztatóipari birodalommá nőtt vállalat Playboy Enterprises azt reméli, hogy sikerül új olvasókat megszerezni, az elsődleges cél ezen belül is az újságos standokon történő erősebb értékesítés. A Playboy eladásai 19 százalékkal csökkentek 2002 második negyedévében, miközben erősödött a verseny az olyan magazinokkal, mint a Maxim, a Stuff és az FHM. A Playboy jelenleg átlagosan havi 3,2 millió példányban kel el az Egyesült Államokban, ám ennek csupán 11 százalékát értékesítik újságos standokon. A legtöbb lapot postán kézbesítik az előfizetőknek.
A versenyben való lépéshátrányt mutatja, hogy míg Publishers Information Bureau szerint a Maxim hirdetési bevételei ebben az évben 17 százalékkal emelkedtek, addig a Playboy csak 2,5 százalékkal tudott erősíteni. Ráadásul előbbi reklámbevételei elérték a 71 milliót, míg a nyuszis lap 30 milliót realizált a hirdetésekből. A Maxim bevételei tehát több mint kétszerese a Playboy ilyen jellegű jövedelmeinek. Nem véletlen, hogy a változások szele a szerkesztőségen is végigsöpört négy évtized után a szerkesztői poszton változás történt, az eddig regnáló Arthur Kretchmer helyére épp a Maximtól átcsábított James Kaminsky kerül.
Az erőteljes kampány ellenére több szakember adott hangot véleményének, hogy hosszabb időbe is beletelhet, mire Playboynak sikerül visszaszereznie olvasóit fiatalosabb riválisaitól. Kiemelték, hogy rendkívül fontos a trendek követése, amelyben Hefner lapja lemaradt az elmúlt időszakban. Míg hogy például a Maxim-ban kevesebb a meztelenség, mint a Playboy-ban, ám mégis szexisebb, egyszerűen mert szexisebb nőket vonultat fel.
A nők, amely a lap központi elemét jelentik több fronton kerülnek bevetésre. Az ünnepi évad jegyében ugyanis Hefnerék rajzfilmet is készítenek. A közelmúltban készült az utóbbi évek elsőszámú szex szimbólumának számító Pamela Andersonnal a Strippela. Az animációs film készítője Stan Lee segédkezik a Hugh Hefner főszereplésével készülő tévérajzfilm elkészítésében. Stan Lee azonban elsősorban Pókember elkészítőjeként és a Marvel Comics gurujaként ismert. A felkérés kapcsán azonban a rendező is szuperlativuszokban nyilatkozott: "Nagy rajongója vagyok a Playboy magazinnak, már a legelső szám óta. Nagy öröm egy olyan emberrel dolgozni, aki nagymértékben formálja korunk kultúráját. Hugh Hefner korunk egyik legnagyobb médiaszemélyisége, óriási megtiszteltetés vele dolgozni."
Ünnepel a Playboy
A világ egyik legismertebb férfimagazinja a Playboy idén ötven éves. Az alapító Hugh Hefner mindig tudta a módját, hogy csapjon hírverést a lapnak. Az évforduló újabb lehetőséget teremt a vállalatnak, hogy felhívja magára a figyelmet és növelje olvasói táborát.