A GVH csütörtöki közleménye szerint tavaly év végén indított eljárást az Unitravel Kft. ellen, mert 2007-es katalógusaiban olyan piacelsőségi állításokat tett, amelyeket nem tudott kétséget kizáróan bizonyítani. A programfüzetek elkészítésének folyamata nem is teszi lehetővé az ilyen kategorikus állítások megtételét, mivel egy adott vállalkozás előtt nyilvánvalóan nem lehet ismert valamennyi versenytárs jövőben alkalmazandó ára, az általuk kínált utak tartalma, a nyújtandó szolgáltatások színvonala - jegyzi meg a versenyhivatal.
Bár a GVH korábban már folytatott eljárást az Unitravel ellen, ezúttal nem szabott ki bírságot. A legutóbbi, egymillió forintos bírság kiszabásával végződött, tavaly májusban lezárt ügyet követően ugyanis a vállalkozás önként változtatott magatartásán.
A fogyasztók megtévesztése miatt indult eljárás 2007 végén a Best Reisen Kft. ellen is, mert felmerült a gyanú, hogy a társaság a tavaly meghirdetett szállások minőségi besorolásáról és helyszínéről nem ad megfelelő tájékoztatást. A GVH szerint a cég nem biztosítja a fogyasztóknak azt a színvonalú szálláslehetőséget, amelyet tájékoztatásaiban az előzetes foglalás során ígér, amikor a helyi hivatalos kategória besorolást megerősíti a saját besorolásával, holott a szálloda nyilvánvalóan nem felel meg a Magyarországon megszokott azonos kategóriának.
Bírságot a Best Reisen Kft.-re sem szabott ki a versenyhivatal, mert a cég nagyszámú ajánlata közül csak egy esetben talált hiányosságot, ami csekély súlyú jogsértésnek minősül, a vállalkozás ellen pedig korábban nem indult versenyfelügyeleti eljárás.