A nagy sebességű, szélessávú internetes kapcsolat és a szállítók azon törekvése, hogy kezükbe veszik saját kínálatukat, csökkentette az online utazási irodák korábban kétségtelenül meglévő versenyelőnyét.
Mára a szállítók biztosítják az interneten elérhető legalacsonyabb költségű helyfoglalást. A jövőben a nagyméretű szállítók egyre több helyfoglalást fognak bonyolítani saját honlapjaikon, míg a kisebb vállalkozások a kínálatösszesítők ügyfelei lesznek.
Az internet világában a vásárlók hűsége hagyományosan nagyon alacsony. Ezt a piaci szereplők egy része marketing kiadásaik növelésével próbálja ellensúlyozni, áll a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben.
A szállodaüzemeltetők és a légitársaságok hűségprogramjai nagyon sikeresnek mutatkoznak, ez pedig újabb előnyt jelent számukra az online utazási irodákkal szemben. Jutalomjátékaik során olyan időszakot ajánlanak fel, amely egyébként nem találna gazdára. Így számukra minimális a költség, de a vásárlók előnye hatalmas.
A kínálatösszesítők is mindent megtesznek azért, hogy gondoskodjanak vásárlóik hűségéről. Az árengedmény is egy lehetőség, de ez közvetlenül az eredményüket rontja. Amennyiben ingyen utat szeretnének adni, azt előbb meg kell vásárolniuk a szállítótól.
A jövőben valamennyi internetes utazási irodának kreatívabbá kell válnia a kínálat tekintetében. Már most is vannak olyan cégek, amelyek az utazáshoz nem kapcsolódó szolgáltatások szélesebb körét kínálják: színházjegyeket, éttermi asztalfoglalást, illetve belépőjegyeket egyéb tematikus programokra. Mindez fokozott vásárlói hűséget, foglalásonként pedig magasabb bevételt eredményezhet az internetes vállalkozás számára.